איך אפשר להירדם בקלות?
pixabay

על אף שכל אחד מאיתנו יכול להכריז בקולי קולו שהוא אוהב לישון, רבים מאתנו עשויים לגלות כי הלילות הופכים להיות ארוכים מהרגיל כשאנחנו לא מצליחים להירדם. הלילות הלבנים הללו אולי היו יעילים במיוחד בתקופת המבחנים האוניברסיטה, אבל כשצריך לקום כל בוקר מוקדם ליום עבודה ארוך, אנחנו עתידים לגלות כי שנת היופי שלנו חשובה מאוד.

מה מונע מאיתנו להירדם בלילות?

כמעט כמחצית מהאנשים עשויים לסבול מבעיות שינה במהלך חייהם. הסיבה לך עשויה להיות טמונה בלחץ במהלך היום יום, חוסר עייפות, חלומות משונים שגורמים לנו להתעורר בבהלה כל חצי שעה או פשוט כי לא נוח לנו. הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות, אך התוצאה היא אותה תוצאה, תסכול רב במהלך הלילה ועייפות נוראית ביום שאחרי.

אז איך מצליחים להירדם?

הדרך אל שינה טובה ונינוחה לא חייבת להיות מסובכת, ייתכן ואתם מפספסים כמה מן הטריקים היעילים ביותר:

  • סלקו הסחות דעת – למרות שזה מפתה להיכנס מתחת לשמיכה עם הטלפון ולהמשיך להגיב לחברים בפייסבוק או לעבור על רשימת הקניות שלכם באפליקציה של אלי אקספרס, הדבר למעשה פוגע ביכולת שלכם להירדם. הסרה של גירויים תוכל לסייע בהירדמות נינוחה ומהירה יותר.
  • לומדים לעייף את עצמנו – פעמים רבות, לאחר הכניסה למיטה, אנחנו לא מצליחים לעצום עיניים מרוב תזזיתיות. אולי לא שפרתם מספיק אנרגיה במהלך היום? נסו להכניס פעילות גופנית ללוח הזמנים שלכם. הדבר יעזור בשמירה על הכושר ואף "יתיש" אתכם עד לבואה של השינה המתוקה. יחד עם זאת, נסו שלא לעסוק בפעילות גופנית ישירות לפני השינה, פעילות גופנית מעלה את רמות האדרנלין ומקשה על ההירדמות.
  • שומרים על לו"ז קבוע – הגוף שלנו זקוק לשגרה, כך גם בשינה. הליכה לישון והתעוררת בשעות קבועות פחות או יותר, תוכל לסייע לשעות הביולוגי שלכם להתכוונן לזמנים קבועים. כך שגם אם אתם נאלצים לקום כל יום ב-6 בבוקר, בסופו של דבר אתם עתידים להתרגל למצב.
  • הפחיתו לחצים – במידה והמחשבות לא מפסיקות להגיע דווקא ברגע שהראש נוגע בכרית, ייתכן ואתם לחוצים מידי. אמנם קל ולהגיד וקשה לבצע, אך שווה לנסות להימנע ככל הניתן מלחצים מיותרים, בעבודה, בלימודים ובחיים האישיים.
  • בוחרים בנוחות – ייתכן והשינה שלכם לא איכותית משום שהמזרן שלכם לא איכותי. וודאו כי אתם מצוידים במזרן נוח, לא קשה מידי ולא רך מידי.
  • פנו לרופא – לפעמים הסיבה לנדודי השינה עשויה להיות בריאותית. פנו אל רופא המשפחה שלכם ובקשו ממנו המלצות ובמידת הצורך הפניה לבדיקות ורופאים מומחים אשר יוכלו לספק תשובות מדויקות לבעיות השינה שלכם.

נסו לא לנסות

כשכל השיטות נכשלו ואתם עייפים ולא מפסיקים לדקלם לעצמכם "רק תירדם כבר!" כדאי לנסות פסיכולוגיה הפוכה. במקום להתמקד בניסיון להירדם, פשוט תנסו להתרווח ולהרפות את הגוף. רוקנו את הראש ונשמו עמוק, לאחר כמה נשימות תתחילו להרגיש את ההרפיה של הגוף ואת העיניים הופכות לכבדות יותר ויותר. מכאן הדרך לשינה מתוקה תהיה הרבה יותר מהירה.

לילה טוב ובהצלחה!

יצרני המיטות המומלצים שלנו:

מזרונים אורטופדים

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here