דובי הדוברמן, עזית הכלבה הצנחנית ואפילו לאסי כל אלו הינם כלבים ידועים שכל האחד מכיר. כלבים אלו אולפו על ידי אנשי מקצוע מעולים וכיכבו בסרטים וסדרות טלוויזיה שונות. למעשה כל כלב ניתן לאילוף אך הסיכוי להצלחה עולה ככל שמדובר על גיל צעיר יותר. את האילוף מומלץ להתחיל בגיל שבין 2-7 חודשים. בגילאים הללו הוא יוכל לקלוט הוראות בסיסיות וכך ניתן להקנות לו התנהגות שתסייע לכם לשמור עליו, על הדיירים בבית ועל הבית עצמו.

כלב מאולף הוא נכס ששווה להתגאות בו ורצוי לשמר אותו, את האילוף ניתן לבצע לבד אך עדיף לפנות לגורם מקצועי ומיומן שידריך אתכם איך לאלף כלב ויביא את הכלב לרמה הרצויה. ישנן פקודות בסיסיות שקל יותר ללמד את הכלב ויש פעולות מסובכות יותר שרק מאמן מקצועי יצליח לגרום לכלב לבצע.

הכלבים הם חכמים

הכלב נחשב לחייה נבונה וחכמה ועל כן רב סוגי הכלבים הינם קלים לאילוף (לעומת חיות אחרות שקשה מאוד לאלף). הכלב שנחשב לחכם ביותר הוא דווקא הפודל שמסוגל ללמוד פעולות רבות מאוד. ישנם גם כלבים פחות מוצלחים אך אם עובדים איתם מגיל צעיר ניתן להכניס אותם לשגרה בטוחה ולהפוך אותם לממושמעים.

האילוף עצמו מתבצע במשך שעה או שעתיים ביום ולא יותר. לא מומלץ להעמיס על הכלב והוא גם עשוי לאבד את סבלנותו ולהפוך לעצבני. ישנם כלים שנועדו למטרת אילוף הכלב כמו למשל הרצועה, רצועת חנק, חטיפים שונים ועוד.

לאילו מטרות ניתן לאלף

ישנן סיבות שונות לאלף כלב והם (הכלבים) מסייעים מאוד לבני האדם במשימות שונות:

  • גילוי סמים – היות ומדובר על חיה בעלת חוש ריח מעולה אז ניתן להסתייע בה על מנת לגלות סמים בשדות תעופה, פעילות המשטרה והצבא.
  • יחידת עוקץ -מדובר על יחידה שמורכבת מחיילים וכלבים כאשר כל כלב מוצמד לחייל. כלבים אלו מאומנים בגילוי חומרי נפץ וגם לעיתים איתור מחבלים.
  • כלבי נחייה – ישנם כלבים מסוג מסוים (בעיקר לברדור) אשר מגדלים אותם על מנת שישמשו ככלבי נחיה לעיוורים. מדובר על גזע נוח מאוד ועל כן הוא מתאים למשימה.
  • כלבי שמירה ותקיפה – בדרך כלל בשירות הצבא והמשטרה. מדובר על כלבים שהאילוף שלהם הופך אותם למסוכנים והם משמשים להרתעה .

אמנם כל כלב בא יומו אך עד שזה יקרה הוא זכאי לחיים שלווים מלאי אהבה וחסרי דאגות. וגם אם לפעמים הוא נושך לכם את השלט של הטלוויזיה, תסלחו לו הוא בטח לא התכוון להזיק.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here