כל מי שעובד כבר מכיר את ההכנות הרבות שאנו עושים על מנת להגיע בזמן לעבודה. ישנם אנשים אשר זה מצליח להם איכשהו לא לאחר לעבודה בכל בוקר, אבל כמעט לכל אחד יש את האיחור הזניח הזה של כמה דקות שאמנם לא אמור להביא לפגיעה של ממש בעבודה אבל ממש מעצבן את המנהל ולפעמים גם את העובדים האחרים. למעשה לא חייבים לאחר לעבודה בכלל, וניתן אפילו להקדים בכמה דקות, הכול תלוי בהכנות שאנו נבצע מבעוד מועד.

מה ניתן לעשות?

כל איחור לעבודה מתחיל בשלב הרבה יותר מוקדם, מדובר כבר על הערב הקודם שבו אנו לא תמיד לוקחים בחשבון שמחכה לנו יום עבודה למחרת. הגורמים לתופעה הם מגוונים ולהלן כמה מהמרכזיים שבהם:

  • טלוויזיה – מדובר על מכשיר נפלא שמשדר לנו את כל התכניות האהובות, סדרות, תכניות ריאליטי וגם סרטים באורך מלא. רבים מוצאים את עצמם בכל ערב צופים בתכנים שונים ולא שמים לב לשעות אשר נוקפות. כך קורה שנכנסים למיטה מאוחר מידי ולא ישנים מספיק שעות, מה שבברור עשוי לתרום לאיחור לעבודה. אם יש לכם טלוויזיה בחדר השינה אז זה הזמן להוציא אותה משם.
  • אינטרנט – הרשת היא ללא ספק המכשול העיקרי למי שאמור מצד אחד להגיע בבוקר לעבודה ומאידך "חייב" לגלוש עוד כמה דקות. רק כאשר השעה היא שלוש ועשרה, והמכשיר כבר נופל מהידיים אז נזכרים שצריך לקום בעוד כמה שעות – מתכון בטוח לאיחור. אמנם זה לא קל אך מומלץ לכבות את המכשיר בשעות הלילה ולהכניס אותו למגירה, עדיף בחדר אחר, נעול.
  • חברים – יש להם את הנטייה להגיע בשעות לא ברורות ולהתנחל אצלכם בסלון. בדרך כלל מדובר על אלה שלא עובדים למחרת כך שיש להם את הזמן לשבת ולדבר ולצחוק ולהיות מאושרים. אמנם לא פשוט לגרש חברים מהבית, אך עם מעט אמביציה ושימוש בכוח פיזי מתון זה אפשרי.
  • חברות – אין סיכוי להוציא אותן מהבית. הסיכוי היחידי שלכן הוא להציע להן לישון אצלכן. בכל מקרה צפו ללילה לבן שבסופו קיים סיכוי לאיחור משמעותי לעבודה.

אז איך יוצאים מזה

בדרך כלל האיחור הוא בלתי נמנע ולכן מוטב להכין תרוץ טוב שיתקבל על ידי הבוס שלכם או מנהל המחלקה. אם אתם משופשפים בהמצאת תירוצים אז בוודאי שתצליחו להסתדר בעצמכם. אם אין לכם את היכולת למצוא תירוץ בעצמכם, תוכלו להתייעץ עם חברים, לערוך חיפוש ברשת האינטרנט או לחשוב על משהו משכנע. בכל מקרה, עדיף אם כבר איחרתם לעבודה אז עדיף שתגיעו עם תירוץ איכותי.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here