19במקרים רבים בחיינו אנו מנסים להחזיק ערים וזאת ללא קשר לשעה. כך למשל ביום כיפור רבים מהאנשים שצמים מנסים להחזיק ער עד שעה מאוחרת, אולי אפילו כל הלילה בכדי לישון ברוב היום שלמחרת כדי להעביר את הצום מהר יותר, סטודנטים אשר לומדים שעות ארוכות למבחן ללא קשר לשעה ביום עשויים למצוא את עצמם נרדמים על הספר ואפילו אנשים שעובדים שעות רבות במהלך היום יכולים להירדם. לא משנה מהי הסיטואציה, מה השעה ומדוע אנו רוצים להישאר ערים, אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות כן.

השתתפו בפעילות גופנית:

לא חייב שפעילות הגופנית תהיה מאומצת ואפילו מומלץ שהיא לא תהיה כזו. פעילות גופנית מאומצת רק תעייף אתכם ותרדמו תוך זמן קצר. פעילות גופנית קלילה תסייע בהזרמת הדם בגוף, בהזרמת הכימיקלים המשפיעים על מצב הרוח ומידת התשוקה שלנו וכאשר אלה עולים כך גם מידת הערנות שלנו עולה. לעתים הליכה בתוך הבית תספיק, לעתים סיבוב בעיר או במושב ולעתים צריך אפילו לקחת כדור ולהתמסר עם מישהו או עם הקיר…

עשו משהו שמעניין אתכם:

עשו פעילות שמעניינת אתכם. פעילות כזו שתכניס לכם אדרנלין ועניין תסייע לכם להתעורר. גם אם אתם צריכים ללמוד עכשיו למבחן, עשו הפסקה בין שעות הלימוד הארוכות לטובת פעילות שתעניין אתכם. אל תקראו ספר שמעניין אתכם כי פעולת קריאת הספר תרדים אתכם גם כן, אנו מתכוונים למשחק מחשב, משחק בטלפון, לשוחח בטלפון עם מישהו שאתם אוהבים, לקרוא בדיחות ולצחוק, ללכת להתקלח או כל דבר אחר שנחשב מהנה עבורכם ויוציא אתכם מהשגרה.

פתחו משחק מחשב:

במשחקי מחשב, לא משנה איזה, יש לנו סוג של עניין. העניין הופך לאדרנלין ורצון לנצח במשחק ואלה גורמים לנו להפעיל מעט תאים במוח כדי להתקדם ולתפעל במשחק. הפעלת המוח תעורר את הגוף כולו.

דברו עם אנשים אחרים:

אם אתם מרגישים שאתם הולכים להירדם ואתם צריכים להחזיק מעמד ערים אז אתם יכולים פשוט לשוחח עם אנשים אחרים. לעתים שיחה יכולה להתפתח לכדי נושאים רבים ושיחה טובה יכולה להימשך זמן רב. אם אין לכם אנשים מסביבכם תוכלו לשוחח בטלפון עם מישהו שאתם אוהבים.

שחקו עם הכלב שלכם:

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, הרבה בזכות זה שכשתרצו לשחק איתו גם באמצע הלילה, כשכולם הלכו כבר לישון והוא בעצמו ישן, הוא יקום, יתמתח וישמח לשחק אתכם במה שתרצו. פעילות מהנה עם הכלב תעורר אתכם מאוד וגם תתרום רבות ליחסים עמו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here