כל נער ונערה צעירים חולמים על הרגע שבו הם יוכלו לנהוג לבד על רכב משלהם ולנסוע ממקום למקום בלי להיות תלויים באף אחד אחר. הם אינם רוצים להיות תלויים באוטובוס, במונית, ברכבת ובטח לא בהורים שייקחו אותם ממקום למקום. כדי לעשות זאת הם צריכים לעבור גיל מסוים הקבוע בחוק לאותו סוג רישיון שהם רוצים לעשות וכן לעבור טסט. כדי לעבור את הטסט יש מינימום שיעורים שצריך לעשות עם מורה הנהיגה שלך ולאחר מכן זה מגיש אותך לטסט, כאשר זהו המבחן הסופי שלך למעשה כדי לבדוק האם אתה מוכן לקבל רישיון ולנהוג לבד בכביש.

מהו התהליך שאנו עוברים עד לטסט?

תחילה נארגן טופס ירוק ונגש למבחן התאוריה. ניתן ללמוד לתיאוריה כיום באינטרנט, באפליקציה והכול בחינם. אם כי תמיד תמצאו גם קורסים דיגיטליים ואזורי לימוד בתשלום שיספקו גם תמיכה במידה ואתם מתקשים ללמוד לבד. לאחר שעברתם את המבחן התיאורטי אתם רשאים סוף סוף לעלות על הרכב ולהתחיל לנהוג. השיעורים הראשונים יהיו באזורים מבודדים ככל הנראה כדי ללמד אתכם את הבסיס… לאחר מכן כבר תתחילו לנהוג במגרש של הגדולים ותצטרכו לעשות זאת כמו מקצוענים. לשמחתכם לידכם מקדימה יישב מורה הנהיגה שלכם שגם לו יש דוושות למקרה ויצטרך לתת לכם ברקס.

כיצד נגיע רגועים לטסט?

כאשר תעברו מספר מסוים של שיעורים תוכלו לגשת לטסט. אם תעברו את הטסט תקבלו רישיון שיאפשר לכם בתחילה לנהוג לצד מלווה ולאחר מספר חודשים לנהוג ללא מלווה ובחופשיות על אותם כלי רכב הרשומים ברישיון.

כדי להגיע רגועים לטסט אנו ממליצים לישון טוב בלילה שלפני. לא לישון יותר מדי אך גם לא מעט מידי 7-8 שעות שינה הוא מצב אידיאלי לאדם הממוצע. בנוסף כדאי לשתות משהו חם שיעורר אתכם כי מרבית הטסטים יהיו בשעות הבוקר. במידה והטסט שלכם בצהריים שתו הרבה מים קרים. חשבו על זה שאם לא תעברו את הטסט הזה תמיד יהיה עוד טסט לאחריו כך שבמוקדם או במאוחר אתם תעברו ויהיה לכם רישיון ומחשבות על כישלון בטסט לא יועילו. ערכו שיחה טובה ומעודדת עם מורה הנהיגה שלכם לפני הטסט. דבר נוסף הוא שחשוב להגיע לפני הזמן ולא ברגע האחרון. אם אתם יכולים לעשות שיעור נהיגה לפני הטסט ולהגיע חדים יותר אז מה טוב.

לסיכום; זה לא בשמיים לעבור טסט, אולם הלחץ מכריע את מרבית האנשים. אם תצליחו להפחית מכם לחץ לפני הטסט תוכלו לעבור אותו בשלום ואולי אפילו בפעם הראשונה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here