לחזור הביתה ולגלות שיש לנו נחיל דבורים בגינה או שכל המטבח מלא בנמלים או אפילו עכבר המסתובב במסדרונות הבית – זהו בהחלט דבר לא נעים. עם זאת, דברים כאלה קורים ויכולים לקרות גם לכם. תוכלו לבצע הדברות מניעה בעזרת חברת הדברות מקצועית ולשמור על שטח הבית והגינה (או כל סוג שטח אחר) ועדיין להיות חשופים לאי-אלו מזיקים העשויים לפקוד את המקום.

מה נחשב למזיק ולמה הוא יכול להזיק?

תחילה – עליכם להבין כי מזיק לא נקרא "מזיק" סתם כי הוא נראה מכוער או אם יש לו מחושים. מזיק נקרא כך כי הוא מזיק באיזושהי דרך ואתם רוצים להימנע מאותם נזקים שהוא עשוי לגרום. מזיקים שונים יכולים לפגוע בבריאות שלנו על ידי הדבקה ישירה במחלות ווירוסים שונים או אפילו על ידי כך שהם מזהמים את האוכל שלנו ואנו עשויים לחלות מאכילה מאוכל נגוע. ישנם מזיקים שאינם מזיקים לבני האדם באופן ישיר (כלומר לא בצורה של מחלות או זיהומים שונים) אלא על ידי נזק לרכוש כמו לשלשת חומצית של יונה, עכבר המכרסם ברהיטים ואפילו טרמיטים שיאכלו כל פריט עץ שיש לכם בבית ובגינה.

טיפים לחברת הדברות מקצועית:

  • בחרו חברה בעלת ניסיון. כיום כל אחד מנסה להתפרנס מכל דבר שזז. יכול לקום אדם שיחליט שרוצה הכנסה נוספת ויציע עצמו כמדביר. בדקו בשיחה עמו כי אכן מדובר במדביר מקצועי, שיודע על מה הוא מדבר ומספר לכם על ניסיונו ועבודות הדברה שהוא עשה בקרבתכם.
  • הכרה בחומרי הריסוס השונים – ישנם חומרי ריסוס מסוכנים שאין אישור להשתמש בהם באזורים מסוימים וזאת כי הם יכולים לפגוע בבני האדם או בבעלי החיים בבית. על מנת להימנע ממקרים אלו – כל שאתם צריכים לעשות הוא לברר אודות החומרים שהם הולכים לעשות עמם שימוש טרם הריסוס עצמו. השתדלו להשתמש בשיטות הדברה ירוקה אם אפשר.
  • רישיון מדביר בתוקף – הדרך הטובה ביותר לבדוק האם המדביר שעובד מולנו הנו איש מקצוע או מתחזה היא על ידי בדיקת רישיון המדביר שלו. קראו וראו תמונות באינטרנט כיצד רישיון המדביר צריך להיראות. כאשר אתם מזמינים מדביר בקשו ממנו להגיע עם תעודת המדביר שלו כדי שיציג אותה לפני תחילת עבודה. בדקו שהיא בתוקף כמובן ואת סוג המדביר המוצג בתעודה.
  • הדרכה – מדביר מקצועי שהולך לעשות שימוש בחומרי ריסוס רעילים, גם אם אינם אמורים להזיק לבני אדם או בעלי החיים בבית, אמור לבצע הדרכת בטיחות לבני האדם, כמו אוורור המקום, ניקיון ושטיפה בסיום ההדברה וכו'.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here