אנו חיים במציאות בה הטלוויזיה והטכנולוגיה בכלל מכתיבה את חיינו. הילדים שלנו ואנחנו מבזבז המון שעות מול המסך דבר שלא רק הורס לנו את העיניים אלא גם לרוב גוזל מאתנו זמן יקר. אותו זמן יקר שיכולנו לשחק ביחד עם הילדים שלנו, לקרוא ספר ולהעשיר את הידע שלנו, להשקיע בתחביב מסוים, לייצר הכנסה נוספת מעבודה מסוימת או סתם לבלות ולהשקיע זמן איכות עם בני/בנות הזוג שלנו לחיים. איך בתוך אוקיינוס התכניות והערוצים שקיימים ומשכנעים אותנו לצפות בהם – נבחר מה אנחנו רוצים לראות וכמה זמן להשקיע בזה? אכן, לבחור מה לראות בטלוויזיה אינה משימה פשוטה.

חלוקה נכונה של הזמן שלנו:

לכולם יש אורח חיים קדחתני מלא בשעות עבודה, סידורים, ניקיונות, דאגה לילדים ועוד. הזמן שלנו לעצמנו כביכול הוא הזמן שאנו אוהבים לשקוע מתחת לשמיכה, במיטה או על הספה בסלון ולצפות בטלוויזיה בתכניות האהובות שלנו. אחרי הכול – צפייה בטלוויזיה היא סוג של בידור ויכול להיות שזה סוג הבידור המועדף עליכם וזה בסדר גמור. אולם, מרבית האנשים מתלוננים על כך שאין להם זמן לראות כל מה שהם רוצים לראות ומוצאים את עצמם שעות ארוכות מדי ערב מול הטלוויזיה. הקצו לעצמכם זמן מסוים, קצוב, שאתם מרשים לעצמכם לצפות בטלוויזיה והשתדלו לא לחרוג ממנו. השתדלו לבצע פעולות שונות שאמורות לחסוך לכם זמן כמו הקלטת התכניות האהובות עליכם וצפייה בהקלטות תוך כדי הרצת הפרסומות.

הימנעו מפרסומות ופרומואים:

פרסומות ופרומואים דואגים לעניין אותנו, לא רק לצפייה בתכנית הבאה או כדי לשווק לנו מוצר מסוים, אלא גם מבדרות אותנו בפני עצמן ויכולות לשרוף לנו זמן טלוויזיה נוסף שגם ככה הוא קצוב.

צמצמו בתכניות שאתם יכולים לוותר עליהן:

אם אתם אוהבים חדשות ולא יכולים לוותר על החדשות של היום, השתדלו לצפות במהדורת החדשות המרכזית וותרו על חדשות השעה 7 או חדשות הלילה שמסכם בקצרה בעצם מה שצפיתם כבר בחדשות הערב. כמו כן, יש הרבה תכניות ריאליטי שבטוח עשויות לבדר אתכם. השתדלו לצפות רק בתכניות שאתם ממש אוהבים ולא לנסות לעקוב אחר כולן אחרת לא תצאו מזה. אותו דבר לגבי תכניות ספורט, משחקים וערוצים בתשלום.

חשבו על חסכון בעלויות הערוצים המיוחדים:

חשבו על עשרות שקלים בחודש שאתם משלמים על ערוצים מיוחדים שנוספו לחבילה שלכם בשביל תכנית או שתיים שאתם צופים בהם אחת לשבוע-שבועיים. אם תוכלו לוותר על התכניות הללו תוכלו לחסוך זמן מסך וגם בעלויות החודשיות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here