עיצוב חדר ילדים הוא אתגר לא קטן אבל יכול להיות מהנה במיוחד. יש להתחשב ברצונות וצרכי הילדים (תלוי בגילם כמובן) ומצד שני שיתאים לעיצוב הכללי של הבית. כדאי להיוועץ עם מעצב פנים לבית כדי לאפיין לכל הפחות את עיצוב החדר והטרנדים החמים של אותה שנה. במידה ואתם מחליטים לעצב את החדר בעצמכם המשיכו לקרוא מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם בבחירת העיצוב לחדר הילדים.

באיזה גיל הילד/ה שלכם?

ראשית, בעת עיצוב חדר ילדים עליכם להתחשב בילדים שלכם. אם מדובר בתינוק שזה עתה נולד או בילדים ממש קטנים, הרי שאתם תעצבו ותחליטו עבורם את סגנונו ועיצובו של החדר. כאשר מדובר בילדים גדולים יותר, אפילו מגיל 8-9-10 לילדים (ובעיקר לבנות) גם יש דעות משל עצמן לגבי איך צריך להיראות החדר שלהן. הן יתחילו לסדר דברים כיצד שנוח להן ויבקשו מכם לצבוע את החדר בצבע אחר. כל זמן שמדובר בעיצוב הגיוני ומכובד הרי שכדאי ללכת לקראתם.

בחירת הצבעים ו/או טפטים:

בחירת צבע או הצבעים של החדר הנה קריטית. לא רק שמדובר בחדר שהוא חלק מהבית וצריך להמשיך את העיצוב הכללי בבית, הרי שלצבעים יש משמעות על התחושות והרגשות שלנו. כחול יכול להיות מרגיע יותר מאדום צועק, סגול משדר אווירה רוחנית יותר וורוד עדין יכול להיות מאוד נעים ומתאים לחדר של בנות. כמובן שאפשר ואף כדאי לשלב טפטים ומדבקות קיר לשיפור העיצוב של החדר.

צעצועים ודקורציה:

הכנסת דברי דקורציה וצעצועים לחדר תוסיף המון לעיצוב החדר ולאווירה בו. כמובן שילדה בגילאי העשרה כבר לא צריכה בובות או סוס נדנדה בחדר, אבל החלט לא תזיק לה פגודה שתוכל לתחזק בה את הבשמים והאיפור שלה ומראה יפה שתוכל להתאפר מולה. זאת ועוד שכריות דקורטיביות יכולות להוסיף גם כן.

שטיחים ואבזור:

מוצרים פרקטיים לשיפור הנינוחות בחדר גם כן חשובים כמו וילונות, שטיחים, מדפים, ארוניות ותאים, ארונות בגדים ושידה לטלוויזיה. כל אלה חשובים לצרכי השימוש של הילד/ים שישנו בחדר ולאחסון הדברים שלהם, בין אם מדובר בכלים משרדיים לבית הספר, צעצועים, בגדים וכו'.

תאורה ומיקום המיטה:

תאורה חזקה תהיה טובה בכל מקרה, אולם כדאי בסידור החדר להתחשב גם במיקום החלון והאור הטבעי שיכול להיכנס מבחוץ להאיר את החדר במהלך היום. זאת ועוד שככל שהילדים קטנים יותר לא כדאי למקם את המיטה קרוב לחלון או לכל הפחות לא להשאירו פתוח בלילה כדי שלא ייכנס אוויר קר ישירות על הילדים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here