כשיש לכם עסק שצריך לשגשג ולהביא לכם רווחים, עליכם לדאוג לסידורים רבים הכוללים הזמנות סחורה, קבלת עובדים חדשים לעבודה, פגישות עם אנשי עסקים ועוד. לא תמיד יש לכם את הפנאי והידע הדרוש כדי לעקוב אחר תשלומי המיסים, אך ברגע האמת תשלומים אלה יכולים לגבות מכם קנסות, אם תאחרו לשלם אותם. וזאת עוד מבלי שדיברנו על התשלומים הנלווים למשכורת של העובדים. כדי לעמוד במשימת התשלומים יש צורך לבחור רואה חשבון טוב ומקצועי שיודע לתקתק את העניינים.

6 טיפים מנצחים לבחירת רואה חשבון

מעוניינים לבחור רואה חשבון שיעשה לכם את החיים קלים יותר? אלה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה:

  • להשאיר כמה שיותר כסף אצלכם – רואה חשבון טוב יודע להעריך נכונה את ההוצאות הכלכליות שלכם ולהשאיר כמה שיותר כסף בחשבונכם הפרטי. אם אינכם בטוחים בבחירת רואה החשבון שלכם, קבעו עמו פגישה ראשונית ובחנו את העצות שלו. האם הן נשמעות הגיוניות?
  • שומר על ראש פתוח – כשמדובר על רואה חשבון מקצועי, הוא לא יגיד "זה לא התפקיד שלי". ישנם רואי חשבון בלתי מקצועיים אשר נוטים "להפיל" את תפקידיהם על בעלי העסק או על העובדים שלהם. רואה חשבון שמגדיל ראש לא יעשה דבר כזה. הוא תמיד יהיה נכון לסייע לרכל אחד.
  • רואה חשבון שאפשר להתייעץ אתו – ראוה חשבון מקצועי הוא אדם שניתן להתייעץ עמו לגבי כל עניין פיננסי העולה על הפרק.
  • אפשר לבטוח בו – מכיוון שמדובר בכסף שלכם, חשוב לבחור בעל מקצוע אמין שישמור על סודיות. כל תוכלו לוודא שהעסק מצוי בידיים טובות.
  • המלצות – בעולם שבו יש יותר מדיי בעלי מקצוע, וביניהם גם רואי חשבון, לא קל למצוא את האדם הנכון שיסייע לכם. המלצות מבני משפחה, חברים או גולשים באינטרנט יכולים לסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה. כמובן, חשוב להיות ביקורתיים מעט כלפי ההמלצות, שכן בסופו של דבר מדובר ברושם סובייקטיבי.
  • יחס אדיב – מכיוון שתצטרכו לעבוד במשך זמן רב עם רואה החשבון, חשוב לבחור באדם בעל יחסי אנוש טובים.

משרד גדול או קטן?

אחת השאלות שעולה בעת בחירת רואה חשבון היא האם לבחור במשרד גדול או דווקא במשרד רואי חשבון קטן. ובכן, התשובה תלויה בגודל העסק. אם יש לכם עסק גדול ומשגשג ואינכם מרוצים מרואה החשבון הנוכחי שלכם, כדאי לבחור במשרד רואי חשבון גדול. מנגד, אם מדובר בעסק קטן או עסק מתחיל, כדאי לבחור במשרד קטן. כך תוכלו גם לקבל יחס אישי יותר מצד רואה החשבון.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here