בשנים האחרונות חלה צמיחה משמעותית בתעשיית איכות החיים בכל מה שקשור לתזונה נכונה, ספורט, תוספי תזונה ועוד. הצמיחה הזו מתבטאת בעיקר בהעלאת התודעה לשימור הגוף שלנו ושיפור הביצועים שלו לטובת שמירה על הבריאות, הארכת ימים (או לפחות ימים בריאים בחיינו) או אפילו הישגיות ספורטיבית. כיצד נבחר את תוסף התזונה המתאים ביותר עבורנו? האם נצרוך אותו בצורה של אבקה? כדור? או אולי חטיף?

מהו תוסף תזונה:

תוסף תזונה הוא חומר מרוכז שמכיל ויטמינים/מינרלים או חלבונים בדרך כלל והוא הומצא על מנת לספק לגוף האדם חסרים שונים שהגוף זקוק להם ושאותו אדם אינו יכול/אינו צורך אותם מספיק מהאוכל שהוא אוכל. כך למשל אדם צמחוני יכול להיות חשוף לבעיית מחסור בויטמין B12 המצוי בעיקר בבשר אדום ובדגים. מעבר לכך, ספורטאים למשל צורכים תוספי תזונה על בסיסי יומיומי. הם עושים זאת כדי להתאושש מהר יותר מאימונים מפרכים ותחרויות אינטנסיביות. מתאמנים רבים בחדר הכושר נוטלים תוסף חלבון כדי לסייע בצמיחת הגוף ועיצוב השרירים.

 שימו לב להבדל בין תוספים טבעיים לכאלה המכילים חומרי כימיים:

לא כל התוספים טובים ויש כאלה שינצלו את הטרנד כדי לדחוף לכם תוספים שאינם בעלי אישורי הFDA  האמריקאים ומשרד הבריאות שלנו בארץ. בדקו מי עומד מאחורי התוספים ומה כותבים עליהם ברשת ואל תיפלו לפח. כמו כן ישנם גם תוספי תזונה המכילים חומרים כימיים וכן מאושרים על ידי משרד הבריאות וזאת מכיוון שהשימוש בהם הוא במינון מסוים שהרופא ממליץ עליו ורק לצרכי עניינים רפואיים. בכל מקרה כדאי להיוועץ עם הרופא.

מה מותר ומה אסור לי?

לא כל הרופאים יהיו בעד תוספי תזונה גם אם תוכיחו שאלה טבעיים לגמרי וגם אם חסר לכם באמת ויטמין או מינרל מסוים שיש בשפע באותו תוסף. רופאים אוהבים לתת תרופות ולא תוספי תזונה וזאת למרות ההתפתחות של התחום בשנים האחרונות. לצערנו זה עדיין כך אולם זה צפוי בוודאי להשתנות בהמשך כיוון שהעולם עובר לאלטרנטיבות יותר טבעיות ופחות כימיות. תצטרכו לבצע בדיקות מסוימות כדי לוודא איזה מינרלים וויטמינים חסרים לכם ובהתאם לכך לרכוש את התוספים. אם אתם רוצים ליטול את התוספים לצרכים ספורטיביים ובריאות הגוף כדאי להתייעץ עם יועץ לענייני תזונה וספורט.

לבסוף, תוכלו לבחור באיזו צורה ליטול את התוספים: בצורה של אבקה שאותה תערבבו עם מים או מיץ טבעי ותשתו, או באמצעות כדור או חטיף הדומה לחטיף אנרגיה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here