בעוד בחברות יש הגדרות ברורות של תפקידים שונים בארגון והעובדים מרגישים שיש להם לאן לשאוף ולהתקדם, הרי שבחברות קטנות קשה יותר לגייס עובדים מתאימים לעסק. תוסיפו לזה את העובדה שחברות גדולות מחזיקות במחלקת כוח אדם משלהן ואנשי מקצוע בתחום שכל תפקידם הוא לגייס את העובדים הנכונים, משהו שאין בעסקים קטנים שם בעל העסק שצריך למלא מגוון תפקידים שונים הוא גם מגייס העובדים בו. על מנת להתגבר על המכשולים הללו ולהימנע מנזקים שונים שעשויים להיגרם כתוצאה משכירת עובדים לא מתאימים – כדאי לכם להכיר את הטיפים הבאים.

הגדרת התפקיד חשובה מאוד:

הגדירו תחילה את התפקיד שאתם מחפשים בו עובד. אם יש דרישות מיוחדות לשעות נוספות, ידיעת שפה מסוימת, ידע במחשב או ניסיון בתפקיד כלשהו בעבר חשוב לציין זאת בהגדרות התפקיד. זאת ועוד שהגדרת התפקיד תעזור לשלוח אליכם אנשים שהם עצמם מרגישים שמתאימים לתפקיד.

התמודדו עם קורות החיים:

בעלי עסקים קטנים, בייחוד בעסקים קטנים כאשר יש כל כך הרבה עבודה להספיק בכל יום, נוטים לוותר על קריאת קורות החיים של המועמדים, או לכל היותר קוראים מספר פרטים בודדים הכתובים בהם. חשוב להשקיע מספר דקות לכל קורות חיים, לקרוא היטב אודות המועמדים המעניינים אתכם. לפסוח על מידע מסוים עשוי להיות ההבדל בין מציאת עובד טוב לעובד שיעזוב שוב אחרי כמה חודשים או לכל הפחות יבזבז לכם את הזמן בפגישה עמו.

למדו להציג את הדברים הטובים בעסק:

כאשר אתם מראיינים עובד פוטנציאלי חדש לעסק שלכם כדאי להראות לו דברים חיוביים בעסק כמו סוג מוצרים מסוים שעוזר לשפר איכות חיים, סגנון מכירות שונה שאתם מאמינים בו שמטיב עם הלקוחות ומקל על העובדים ועל האווירה המשפחתית המקסימה שגורמת לעובדים לרצות לקום בבוקר ולהגיע לעבודה.

נסו לבצע ראיון טלפוני לפני הפגישה:

פגישה סוחבת לכם יותר זמן מראיון טלפוני. במקרים רבים לאחר שיחת טלפון של כמה דקות תוכלו לדעת האם המועמד מתאים או לא מתאים לעבודה, או לכל הפחות לדעת לסנן את המועמדים הלא ראויים ולזמן לפגישה את המועמדים הראויים יותר.

לסיכום; גיוס עובדים לעסק קטן יכולה להיות משימה לא פשוטה כלל. בעוד בעסקים גדולים מדובר בעולם אחר לגמרי הרי שבעסקים קטנים ניתן לראות את הצורך במציאת עובדים קבועים שיישארו לאורך זמן ויצברו עוד ידע וניסיון. היצמדו לטיפים שלמדתם כאן ונסו ליישם אותם בעסק שלכם לשפר את ביצועי גיוס העובדים שלכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here