הוצאת ספר לאור בעבר הייתה מסורבלת ומסובכת יחסית והפצת הספר הייתה סיוט. אם הייתם רוצים להוציא ספר לאור הייתם נתונים לחסדיה של אחת מחברות הוצאה לאור בודדות וכיצד הן בוחנות אתכם ואת הספר שלכם. כיום ישנן הוצאות רבות שמוכנות להדפיס ספרים ולהפציץ אותם ואפילו בתנאים טובים יותר מבעבר.

שלב התכנון:

של התכנון הראשוני של הוצאת ספר לאור הוא חלק חשוב מאוד. כדאי לדעת תחילה איזה מסר אתם רוצים להעביר? באיזה סוג ספר מדובר? כיצד אתם מדמיינים את העלילה? את המקום? את הדמויות? ממה אתם רוצים להתחיל? באיזו דרך תרצו להעביר את זה? האם ישנם מסרים חבויים בתוך הספר? ועוד. ללא תכנון נכון יהיה לכם קשה לכתוב את התוכן ולהתקדם עם הוצאת הספר שלכם לאור.

שלב הכתיבה:

כעת הגענו לשלב הכתיבה. חלק מכם יוכלו לכתוב בעצמם את הספר, להקליד ואף לערוך אותו. אחרים יצטרכו לשכור איש מקצוע, החל מנושא ההקלדה והילך. במקרה כזה אתם תוכלו להקליט את מה שאתם רוצים לספר והקלדן יעביר את זה לטקסט בקובץ ממוחשב. כמו כן תוכלו להעיר הערות, לשלב סיפורים שלא לפי ציר זמן ברור ועורך לשוני יוכל אחר כך לסדר עבורכם את הסיפורים ולערוך את הספר כפי שתרצו.

שלב העריכה והגהה:

שלב זה הנו קריטי לספר שלכם כיוון שספר ללא הגהה לא רק שיראה חובבני אלא גם לא יקבל המלצות מאנשים. אם אתם רוצים להראות רצינות, לא משנה אם מדובר בספר ילדים, הרפתקאות, אוטוביוגרפיה או כל סוג ספר אחר – כדאי לבצע עריכה והגהה, החל מפספוסי אותיות ומילים ועד קשרים אנלוגיים ודקדוק.

שלב העימוד והעיצוב:

בשלב זה הספר שלכם יעבור עריכה והצבת הטקסט בעימוד לפי גודל הספר, גודל הגופן, סוג הגופן וכו'. למעשה, זהו לא רק שלב העיצוב של הספר אלא השלב שבו הספר מקבל רוח חיים. את השלב הזה יבצע איש מקצוע מטעם החברה המדפיסה את הספר כדי לוודא שאין טעויות הדפסה והטקסט מודפס בצורה נכונה. לגבי עיצוב כריכת הספר ועיצובים פנימיים כדאי להיעזר במעצב גרפי מקצועי לביצוע העבודה.

שלב הבדיקה הסופית וההדפסה:

לאחר שלב העימוד לעתים ניתן לגלות תקלות שונות בנוגע לטקסט ולעתים גם בנוגע להגהה שלו. כדאי לעבור פעם אחרונה על הטקסט, כל עמוד בנפרד, ולעשות בדיקה אחרונה לפני ההדפסה. עדיף לאבד עוד כמה שעות של עבודה מאשר כסף רב לצורך הדפסה נוספת של הספרים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here