כתיבת מאמרים היא חלק בלתי נפרד מכל תפעול של דף עסקי באינטרנט או אתר אינטרנט. בין אם אתם כותבים תוכן לבלוג שלכם, לאתר מעריצים, לדף עסקי בפייסבוק או לאתר עסקי של לקוח שלכם – אתם צריכים לקחת בחשבון שיש קווים מנחים כתובים ולא כתובים שחשוב לעמוד בהם. הברורים מאליהם הוא כמובן לא להעתיק תוכן ממקור אחר באינטרנט וכן לא לכתוב עם שגיאות כתיב. לצד אלה ישנן עוד טעויות נפוצות רבות שכותבי תוכן (לעתים אפילו כותבים מקצועיים) נוטים שלא לשים לב אליהם.

טעויות נפוצות שאתם רוצים להימנע מהן:

  • לא לעבור בסוף על המאמר – השתדלו להקדיש לפחות דקה-שתיים עם סיום הכתיבה כדי לעבור פעם נוספת על המאמר, אפילו ברפרוף. לרוב תגלו שיש מילים שחסרה להן אות או נפלטה אות נוספת לא קשורה מהמקלדת וצריך למחוק אותה. לעתים תתקלו במילים מחוברות ולעתים במרווחים מיותרים. תקנו את השגיאות שלא שמים לב אליהם במהלך הכתיבה.
  • עמידה בדגשים – ברוב הפעמים תקבלו דגשים לכתיבת התכנים. עברו בסוף המאמר פעם נוספת לראות שעמדתם בכל הדגשים שהלקוח ביקש. לעתים הדקה הזו בסוף המאמר יכולה להציל עבורכם את העבודה עם אותו לקוח. טעויות קטנות לאורך זמן, גם אם הלקוח שם לב אליהם אך בגלל שהן קטנות הוא לא מתאמץ להעיר עליהן, מצטברות לאורך זמן ולבסוף יישבר לו והוא יחליף אתכם בכותב אחר. אם הדגשים לא ברורים בקשו הנחיות ברורות יותר.
  • דעות אישיות – כל כותב יודע ומכיר שבמהלך כתיבת מאמרים הוא נוטה להיסחף לפעמים אל תוך הנושא ומלאכת הכתיבה כך שמבלי לשים לב הוא משלב בתוכן את דעותיו האישיות. לא פעם נתקלנו במקרים בהם הכותב משלב את דעתו האישית בתחום מסוים וזה גרם לנזק תדמיתי ולתקלות מצד קהל היעד הקורא את המאמר. אם אינכם מסכימים עם נושא המאמר ויש לכם אידיאלים בנושא פשוט אל תכתבו את המאמר.
  • ספאם – הימנעו מלכתוב תכנים שחוזרים על עצמם שוב ושוב במהלך המאמר. לא רק שזה מראה על איכות הכתיבה שלכם לאותו לקוח, לא תוכלו גם להציג את התוכן בתיק העבודות שלכם בגאון וגם הגולשים יחשבו שהמאמר משעמם ומבזבז להם את הזמן. כתבו תוכן ייחודי שלא חוזר על עצמו והימנעו מכמות גדולה של חזרות של מילת המפתח מעבר למה שבאמת צריך. היחס הוא לא יותר מ2% חזרות למילת מפתח ראשית בתוך המאמר.

אם יש לכם עצות נוספות אתם מוזמנים להגיב מתחת למאמר ולשתף אותם עם אחרים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here