אחד מהמאכלים היותר אהובים בארוחת הבוקר הישראלית היא החביתה. קל מאוד להכין אותה, לא צריך יותר מדי ניסיון בהכנת החביתה המושלמת, מוצר זול מבחינת המצרכים שהוא דורש וניתן לאכול אותה גם בתוך לחמניה, פיתה, לחם פרוס או אפילו ללא לחם כלל ועדיין ליהנות ממנה. להלן מדריך פשוט להכנת חביתה והתוספות האפשריות בתוכה ובצידה.

שלב 1 – ביצים טריות:

רכשו ביצים טריות מהסופר או הוציאו מהמקרר את הביצים שרכשתם מבעוד מועד. מומלץ לקחת ביצים לארג' אולם גם מדיום אמור להספיק לחביתה משביעה. ביצים טריות יותר יפיקו חביתה טעימה יותר.

שלב 2 – ערבוב וטיבול:

שברו את תוכן הביצים לקערה, הוסיפו מעט מלח (כשליש כפית לכל ביצה) וערבוב את הביצים עד שכל הנוזל יהיה בצבע צהוב אחיד. שימו לב כי המלח מוסיף לא רק לטעם אלא לצבע היפה של החביתה בהכנתה. ישנם אנשים שאוהבים להוסיף גם מעט פלפל שחור.

שלב 3 – תוספות אפשריות

כעט לפני הטיגון במחבת החליטו אם אתם רוצים חביתה רגילה או להוסיף לתוכה משהו. בחביתות המוגשות במסעדות מוצאות לרוב התוספות: בצל ופטרוזיליה. מלבד אלה תוכלו גם להכין חביתת ירק שכוללת פטרוזיליה עם בצל ירוק. יש כאלה שאף מוסיפים עגבניות לחביתה וכאלה שהופכים בעזרת מחבת עמוקה וכמות גדולה יותר של ביצים את החבית למעין פשטידה עם ירקות כמו אפונה, תירס, גזר, שעועית ועוד.

שלב 4 – צורות הגשה

אחד היתרונות הגדולים בחביתה היא שאפשר להגיש אותה בתוך סוג מסוים של לחם כסנדוויץ' וכן בצלחת לצד התוספות גם ללא לחם. כך או כך היא תהיה טעימה ומשביעה. במידה ואתם בוחרים להכין אותם בלחם מומלץ להוסיף מעט שמנת 5% או 30% או גבינה לבנה וכן חסה, עגבנייה ומלפפון ירוק לקבלת סנדוויץ' טעים ובריא יותר.

שלב 5 – תוספות ליד

לא משנה כיצד תגישו את החביתה שלכם תוכלו להוסיף לה בצלחת גם ירקות חתוכים (כמו עגבנייה ומלפפון), מלפפון חמוץ וזיתים או כל שילוב אחר שאתם אוהבים בארוחת הבוקר שלכם.

 

לסיכום; קל מאוד להכין את החביתה ומומלץ מאוד לשלב חביתה לפחות פעם אחת במהלך היום, וודאי אם אתם עסוקים ורוצים לחסוך זמן רב בהכנת אוכל. כל מה שאתם צריכים זה ביצה או שתיים, לערבב עם מעט מלח ולזרוק לטיגון במחבת עם מעט שמן. לאחר חצי דקה-דקה להפוך את החביתה ולתת לה עוד חצי דקה ולהוציאה אל הצלחת. בתאבון!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here