הורים רבים לא מבינים מדוע הילדים שלהם יוצאים יותר מדי מפונקים. הם רוצים מצד אחד להעניק להם ללא ערף ומצד שני ילדים צריכים שיציבו להם גבולות, אחרת הם ימשיכו לעשות פרצוף או לבכות לכם בכל פעם שהם ירצו משהו וכך יידעו שהם משיגים את מה שהם רוצים. אם אתם אוהבים את הצאצאים שלכם ורוצים להנחיל בהם ערכים מצד אחד, להעניק לילדים להם מצד שני ולהתנהל נכון מצד שלישי – אתם חייבים לפעול איתם בצורה נכונה.

מקרה הסופר:

כמה מכם הקוראים מאמר זה קרה להם שהלכו לקניות בסופרמרקט עם הילדים, שמתם את הילדים בעגלה והתחלתם את סיבוב הקניות שלכם. פתאום הילד ראה בזווית של העין את מדפי הממתקים ואתם, שגם ככה רציתם להגיע לשם, הסכמתם לשנות מסלול וללכת עם הילד למדפים אלו כי הוא רוצה עכשיו. הילד רוצה את זה ורוצה את זה ואתם מסכימים לו פריט או שניים. הילד אינו יודע גבולות וכאשר הוא מקבל לא הוא נשכב על הרצפה ומתחיל לצעוק ולבכות ולעשות לכם פדיחות ששומעים בכל הסופר.

מה עושים במקרה כזה?

ראשית היו רגועים, אתם לא היחידים שהילדים שלהם מתנהגים כך. יתרה מכך, השתדלו לנצל את המקרה לסדרת חינוך עבור הילד. אנו לא בעד מכות וגם בסופר הומה אנשים עדיף שלא לצעוק על הילד אלא לדבר אליו באסרטיביות מצד אחד, אבל לא להסכים לתת לו ללא הקרה כל מה שהוא רוצה מצד שני. במקום לומר לו "אתה עכשיו בוכה ועושה רעש אני לא קונה לך כלום" תנו לו את האפשרות לבחור "תפסיק שניה לבכות, תסתכל עליי רגע חמוד, לאימא יש כסף או לבמבה או לביסלי, האם אתה רוצה במבה או ביסלי?" אם הילד אומר שהוא רוצה את שניהם אז תגידי לו "אפשר או במבה או ביסלי. אם אתה רוצה את שניהם אז לא ניקח כלום". כלומר שאתם משתמשים באופציה השנייה רק לאחר שהוא מבין שיש לו אפשרויות לבחור. לבסוף הוא יתרצה ויבחר או במבה או ביסלי כי הוא לא ירצה ללכת בידיים ריקות.

האם זה עובד במקומות אחרים?

גם כאשר אתם מסתובבים בקניון למשל, הילד יכול למשוך אתכם לחנות צעצועים ולרצות לקנות את הכול. אתם יכולים לעשות אתו הסכם, שאתם קודם כל הולכים לסידורים שלכם ואם הוא יסכים לבוא בשקט ולהיות סבלני הוא יקבל צעצוע. במידה ואתם לא רוצים לקרוע את הכיס, פשוט הראו לו אפשרויות מוזלות יותר. את הילדים לא מעניין כמה הצעצוע עולה אלא שהוא יעניין ויעסיק אותם. לעתים רבות תוכלו למצוא משהו ב10-20 שקלים שיעניין את הילד.

המומלצים שלנו:

מערכי שיעור חינוך לערכים

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here