איך להפיק יותר מהעובדים שלך?

"הבוס רוצה לשלם על תוצאות, העובד רוצה הכרה במאמצו. אם הבוס יכיר במאמצו הוא יקבל תוצאות טובות יותר מהעובד" צוטט אומר סיימון סינק, אחד החוקרים והמרצים הגדולים בעולם בנושא חוויית העובד. חוויית העובד הוא תחום שנחקר יותר ויותר בשנים האחרונות בעיקר על ידי תאגידי ענק כמו גוגל, מייקרוסופט אפל ועוד. יחד עם זאת יותר ויותר חברות ועסקים קטנים יותר מאמצים את ממצאי המחקרים ושמות דגש רב על רווחת העובד וסיפוקו במקום העבודה.

תם עידן ה – "תשתוק ותעבוד"

חוויית העובד היא תפיסתו של העובד לגבי עבודתו בחברה מסוימת. תפיסה זאת לרוב תהיה מושפעת מהמרחב הפיזי של מקום העבודה, האיזון שהיא מעניקה לעובד ביחס בין העבודה לחייו הפרטיים ואמצעים טכנולוגים אשר מקלים את התקשורת בין העובדים. חוויית העובד שאולה בעיקר מלקחים של ניהול חוויית הלקוח ומשתמשת באסטרטגיות חשיבה יצירתיות על מנת למקסם לחיוב את האווירה של סביבת העבודה. התחומים עליהם שמות החברות דגש יהיו לרוב בתרבות ואירועים שוברי שגרה כגון ימי כיף, סדנאות והרצאות לגיבוש צוות העובדים ובמקביל הכרה והוקרת תודה על מאמציהם. על כל אלו אמונה מחלקת משאבי האנוש בארגון. ואמנם זו קלישאה שעובד מרוצה הוא עובד טוב, אך זו הקלישאה הנכונה ביותר.

החברה מרוויחה לא פחות

השקעה בעובד קוצרת עמה לא מעט פירות עבור החברה. המחקרים מראים שעובד מרוצה מפיק מעצמו תועלת בשיעור של 21% יותר מעובד ממורמר. את הנתון הזה הפיקו ע"י בחינת זמן ההשקעה של העובדים העולה במשימות ופרויקטים שונים, השפעתם החיובית על העובדים האחרים ופחות "לחץ בית" הבא לידי ביטוי בניצול ימי חופשה ומחלה. לפניכם עוד שני יתרונות מתוך רבים שהחברה מרוויחה.

  • חיסכון של זמן, כסף וכאבי ראש:מנהלות ומנהלי משאבי אנוש בחברות וארגונים יודעים כמה זה קשה לגייס עובד טוב. בעידן המהיר בו אנו חיים נדיר למצוא שכירים שכל חייהם עובדים במקום עבודה אחד וקצב תחלופת העבודה הוא גדול ומהיר יותר. אחת מהוצאות החברה הגדולות ביותר היא גיוס העובדים הנכונים בין אם זה בתהליך הגיוס ותהליך הכשרה יקרים שבסופם מתברר שהעובד כלל אינו מתאים לתפקיד. כמו כן, משום שנדיר למצוא עובדים טובים חברות רבות מנסות "לגנוב" אותם מחברות מתחרות על ידי פיתויים כאלו ואחרים. לכן השקעה בחוויית העובד חשובה מאין כמותה על מנת שלא יממש את הפיתוי ויחליט לעבור למקום עבוד אחר.
  • פרסום חינם – זה כל הסטורי:כיום בעידן הרשתות החברתיות אין דבר שאינו מתועד ועולה לסטורי בפייסוש, אינסטוש, טוויטר ועוד… באירועי חברה וימי גיבוש העובדים יצלמו וישתפו את כל העולם כמה טוב להם במקום עבודתם. Win – win  גם לארגון וגם לעובד. העובד מרוצה, החברה מרוויחה את הפרסום הכי אמין ורחב שיש וכל זה מבלי להוציא שקל אחד בודד.

לא על האירוע לבדו

נסכם ונאמר שישנן דרכים רבות לתת לעובד ערך מוסף והזדהות עם ה – "אני מאמין" של החברה ואלו יוצרים תשוקה אצלו. אז כתבתי אירועים, סדנאות וימי כיף, אך לפעמים כמאמר השיר הידוע "רק מילה טובה או שתיים לא יותר מזה…" יוכלו לחדור ישירות ללבו ולקנות אותו הרבה יותר מאשר כל דבר אחר. ואיזה כיף לעבדכם הנאמן,וגם כותב שורות אלו שגם מבסוט על מקום עבודתו וגם כל מה שהוא כותב עובר דרך עיניו של הבוס האהוב שלו 😎😉

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here