כשאתם רוצים לקרוא ספר טוב או ללמוד למבחן, אתם פשוט יוצאים החוצה, בוחרים לכם פינה שקטה ומתחילים לדפדף לכם בנחת עמוד אחר עמוד, קוראים בשקיקה את האותיות השחורות הכתובות על גבי העמודים הלבנים ונהנים מהשקט וממשב הרוח הרענן. אז זהו, שלא בדיוק. אולי זאת האווירה שבה הייתם רוצים להימצא, אך המציאות רוצה אחרת. בפועל, יורד גשם בחוץ והאחים הקטנים שלכם מרעישים עולמות, כך שאי אפשר לקבל קצת שקט כדי ללמוד למבחן. למרבה המזל, קיימות כמה שיטות לסנן את הרעש שמסביב ולהתרכז בקריאת חומר כתוב.

אז איך עושים את זה בעצם?

נכון, לא קל להתרכז ולקרוא חומר כתוב כשיש רעש מסביב. אבל במקום להשתגע, נסו כמה מהטיפים הבאים:

  • השתמשו באטמי אוזניים – אטמי אוזניים פשוטים שאפשר להשיג בכל בית מרקחת פשוט יעשו לכם את העבודה. הם אמנם לא יכולים להבטיח לכם שקט מוחלט, אך אטמי אוזניים יפחיתו את הרעש באופן משמעותי.
  • שימו אוזניות – כמו שאומרים באנגלית – Fight Fire with Fire. אם יש רעש מסביבכם, תוכלו פשוט לשים אוזניות ולהאזין למוסיקה שאתם אוהבים. וזה עוד לא הכול. היום ניתן למצוא מוסיקה שמתאימה לפעולות רגועות כמו קריאה וכתיבה והיא תוכל לפקס אתכם.
  • לקרוא משהו מעניין – ואפילו מרתק. קרה לכם פעם שקראתם ספר מתח באוטובוס ולא ממש עניין אתכם שהשכנה שלידכם דיברה בקול רם בטלפון? כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למצוא עניין רב בחומר שאתם קוראים והשאר 13יבוא מעצמו.
  • תלעסו מסטיק – לעיסת מסטיק תרגיע אתכם, וכשאתם רגועים אתם יכולים להתרכז טוב בהרבה.
  • דמיון מודרך – לא נעים להימצא בסביבה מנוגדת אינטרסים שבה אתם מנסים בכוח להתרכז במילים הכתובות, אך הסביבה הרועשת אינה נותנת לכם מנוח. אחת השיטות היא לדמיין שאתם נמצאים במקום אחר. אז אם אתם מנסים לקרוא ספר והשכן שמולכם אינו מפסיק להשמיע מוסיקה רועשת (וזה עוד לפני אחת עשרה בלילה), נסו לדמיין שהמוסיקה היא לא יותר מפכפוך של נחל שלמרגלותיו אתם יושבים וקוראים בנחת. לחלופין, הסביבה יכולה להיות גם ספרייה עירונית גדולה או מקום בלתי מציאותי כמו ממלכה קסומה. העיקר שתצליחו להתרכז.

אל תשכחו שהשקט יכול גם להרדים

עבור אנשים רבים סביבת קריאה אידיאלית היא סביבה שקטה שבה הם יכולים להתרכז במאה אחוזים. עם זאת, ישנם אנשים שעבורם מקומות כמו ספרייה או חדר שקט הם עונש. מקומות אלה מזכירים להם אווירה לימודית ומלחיצה והם נוטים להשתעמם בקלות, ולכן הם מחפשים מקומות ססגוניים מעט יותר כמו בתי קפה או מדשאות של אוניברסיטאות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here