איך לחגוג ל
pixabay

ל"ג בעומר תמיד היה אחד החגים המועדפים על אנשים רבים בהיותם ילדים. שבוע לפני החגיגות כל ילדי השכונה היו מתחילים לחפש קרשים ורפסודות שלא בשימוש, גוררים אותן ברחובות וממתינים ליום בו יוכלו לבנות מדורה עצומה ובוהקת. אך עם השנים גברה המודעות לשמירה על איכות הסביבה ורבים הבינו כי המדורות ההמוניות מזהמות את הסביבה ברמה בלתי נסבלת.

אז מוותרים על מדורה?

ערים רבות בכל רחבי הארץ כבר השכילו להבין כי יש צורך במציאת תחלופה ראויה למדורות, אשר תשמור על רוח החג ותאפשר לנו לחגוג בצורה מיוחדת. עיריית הרצליה לדוגמא, בדומה לעיריות רבות אחרות, מציעה תחלופה בצורה סיורי עששיות בשעות ערב אשר מותאמים גם לילדי הגן ובית הספר.

מדורה לנשמה

אנשים רבים מתקשים לוותר על המדורה הנוסטלגית, אך יודעים כי הסכנות הן רבות. על כן, מומלץ יהיה להיצמד להוראות הבטיחות אשר יגנו על הרכוש ועל האדם, כמו גם על הסביבה שלנו.

  • בוחרים מיקום מתאים – בשנים האחרונות עיריות מכל רחבי הארץ מגדירות בצורה מדויקת את האזורים המותרים למדורות. יהיו אלו מקומות מרוחקים משכונות מגורים, אזורים אשר לא נמצאים בסמוך ליערות ועצים אשר נגישים גם למכבי האש בעת בצורך.
  • נמנעים ממדורות גדולות – כך נוכל להימנע ממפגעי עשן ולהמעיט בבזבוז של עצים. לאור העובדה כי אש מתפשטת מהר מאוד, מומלץ להימנע ממדורות גדולות כיוון שקשה הרבה יותר להשתלט עליהן.
  • נמנעים מאשפה – שימו לב כי אתם לא כוללים זבל, צמיגים, בקבוקי פלסטיק, כלים חד פעמיים וכל חומר אחר אשר עשוי לשחרר חומרים רעילים לאוויר בעת שריפתו.
  • שומרים מים בצד – אל תשכחו להביא אתכם מים בכדי לשלוט על האש בכל עת ולוודא כי אינה יוצאת משטח המדורה.
  • כיבוי נכון – בסיום החגיגות מכבים את המדורה במים ולאחר מכן בחול. רגע לפני שעוזבים את השטח חשוב לוודא כי לא עולים מן המדורה אדים ועשן, דבר אשר מראה כי המדורה עדיין לא כבתה לחלוטין.

חוגגים ל"ג בעומר בזהירות ושומרים על הסביבה

היום בערב יתחילו החגיגות, ועלינו יהיה לשמור על הבטיחות, שלנו ושל ילדינו. אך חשוב לזכור כי הסביבה שלנו גם צריכה שיגנו עליה. אנו עומדים בפנינו ימים לוהטים במיוחד אשר מחייבים זהירות רבה בכל התעסקות עם אש ומדורות. אז היצמדו להנחיות הבטיחות של משד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה ותוכלו לחגוג בראש שקט ועם שמחה רבה בלב.

חג שמח!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here