כל אחד ואחת מאיתנו רוצים לחיות חיים בריאים יותר. כשאנו אומרים את המילה בריאות, מרבית האנשים יעלו בראש אסוציאציות של עשיית ספורט בחדר כושר ושתייה של מיץ תפוזים סחוט במקום משקאות ממותקים אחרים. יש בכך מן הנכון, אולם לחיות אורח חיים בריא יותר לאו דווקא קשור רק לתזונה או לכמה אנו רצים בחדר הכושר, ישנם עוד כל כך הרבה סעיפים שעוזרים לנו להיות שמחים יותר, מלאי אנרגיה ורגועים יותר מצד שני ללא לחצים ומתחים מיותרים.

שלב 1 – להודות:

לחיות חיים בריאים של הודאה הוא חלק חשוב מהתהליך שלכם. כאשר אתם קמים בבוקר הקדישו 5 דקות והודו לכל מי שאתם יכולים ועל כל מה שאתם יכולים. עשו זאת בלב, עם עצמכם, אך חזרו היטב על הרשימה עד כדי שתשמעו את עצמכם אומרים אותה בצורה ברורה בראשכם. רשמו אותה על דף אם צריך וקראו מהדף. הודו על שקמתם, הודו על שיש לכם בני/בנות זוג מדהימים, הודו על הילדים שלכם, הודו על כך שאתם יכולים לראות, לקרוא, להרגיש, לדבר, לחשוב וכו'. יש אינספור דברים שאפשר להודות עליהם ושום דבר אינו מובן מאליו.

שלב 2 – לחיות עם מטרה:

חלק חשוב נוסף הוא לחיות עם מטרה. הציבו לעצמכם מטרה ריאלית והתקדמו כדי להשיג אותה. בכל פעם שהשגתם מטרה או הגשמתם חלום מסוים, הגדירו לעצמכם כבר את המטרות הבאות. כך תרגישו שאתם מתקדמים ומגשימים את עצמכם.

שלב 3 – נסו דברים חדשים:

ניסוי של דברים חדשים יגרום לכם לפרוץ את הגבולות שלכם עצמכם. אם לדוגמה הצלחתם לבצע בהצלחה צלילה או צניחה חופשית, אתם תהיו הרבה יותר בטוחים לבצע כל כך הרבה פעולות אקסטרים אחרות שפחדתם מהם תחילה כי הכול יהיה קטן לעומת מה שעשיתם כבר.

שלב 4 – מצאו תחביב:

ידוע כי מציאת תחביב ועיסוק בו מעט זמן במהלך היום מסייעת בהפחתת לחצים ומתחים שונים. פעולה זה חיונית לגוף שלנו וגם לנפש.

שלב 5 – עשו פעילות ספורטיבית:

כן גם פעילות ספורטיבית היא חלק חשוב בלחיות אורח חיים בריא. מלבד שמירה על המשקל ידוע כי ספורט מסייע בכל כך הרבה פרמטרים הקשורים להיווצרות מחלות וכן לפעילות הגוף והלב.

שלב 6 – השתדלו להיות פשוטים וצנועים:

חיו חיים פשוטים. אפשר לשאוף ליותר ולהגיע רחוק ועדיין להיות צנועים ולהתלבש בצורה צנועה, להתנהג יפה לסובבים אתכם ולהשרות אווירה נעימה על הסביבה, דבר שיוקרן אליכם בחזרה.

שלב 7 – היו נדיבים:

השתדלו לתת גם כשיש לכם וגם כשאין לכם. כאשר נותנים מכל הלב יש הרגשה נהדרת וזו מסייעת לשיפור מצב הרוח וחיים בריאים ושמחים יותר לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בחיים.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here