פרץ היצירתיות של כל אדם מתבטאת בדרכים שונות. חלק אוהבים לצייר או לפסל, חלק כותבים סיפורים, חלק מעצבים תכשיטים וחלק כותבים שירים. כתיבת שיר לאו דווקא מתבטאת ביצירתיות או שפה גבוהה אלא בשפיכת הלב על הדף בלבד. שירים רבים נכתבות גם ללא חרוזים והיו מוצלחים מאוד ולמעשה, אם אתם כותבים למגירה או לבני/בנות הזוג שלכם – הרי שמה שמשנה זה שהמילים יבואו מהלב. אוסף של משפטים פיוטיים יכולים להיות שיר מקסים ומרגש.

שלב 1 – עבור מי או מה אתם רוצים לכתוב את השיר?

ראשית יהיה עליכם להתחבר ל"למה" שלכם. מדוע אתם רוצים לכתוב שיר? האם זה כדי להעביר מסר מסוים? האם אתם רוצים לשפוך את הלב? לרגש את יקיריכם או סתם לערער בנושאים בצורה יצירתית? לאחר שתתחברו ללמה שלכם תוכלו לכתוב מהלב ולהעביר בצורה הטובה ביותר את המספר או הסיפור שלכם.

שלב 2 – המקום השקט שלכם:

יהיה עליכם למצוא מקום שקט שבוא תוכלו להתרכז, להתבודד ולהרגיש חופשיים ונינוחים לשפוך את הלב על הדף. לא משנה מה תרשמו ובאיזו דרך, העיקר יהיה להוציא את הכול על הדף. מקום שקט חשוב מאוד אחרת מאבדים את החיבור לעצמכם וללמה שלכם.

שלב 3 – בניית התוכן:

שלב בניית התוכן הוא שלב שבו כבר אתם מתחילים לכתוב את השיר שלכם. לפני שאתם נכנסים למבנה השיר, יהיה עליכם לרשום כל מה שעולה לכם לראש ולנסות להישאר מרוכזים ולהתחבר לעצמכם ככל שניתן. המילים יתפרצו החוצה וכדאי יהיה לרשום הכול. לאחר הרישום הראשוני נסו לסדר את המשפטים בסדר הגיוני לפי זרימת המסר/הסיפור שאתם רוצים להעביר בשיר.

שלב 4 – סידור מבנה השיר:

כעת יהיה עליכם לסדר את השיר ולחלק אותו לבתים ופזמון. החליטו אתם כמה בתים אתם רוצים בין הפזמונים, האם להתחיל את השיר מפזמון או מבית ראשון ועוד. לאחר הרכבת השיר יהיה עליכם לעשות רק את העריכה הסופית.

שלב 5 – עריכה סופית

כעת קראו מספר פעמים את השיר שכתבתם וודאו שהוא שלם ומוכן מבחינתכם. בדקו האם אתם רוצים להוסיף משפטים נוספים של פרטים שהחסרתם, האם הקריאה זורמת ולעתים אפילו יעלה במוחכם גם לחן נחמד לשיר מה שייתן לכם מגמה נוספת לדעת האם השיר כתוב נכון.

לסיכום; כתיבת שיר איננה דורשת כישורים מיוחדים וכל אחד יכול לכתוב שיר. ככל שלמילים יהיו יותר משמעות כך השיר יהיה עמוק יותר ויהיה קל יותר להתחבר אליו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here