גם בבי"ס וגם בשלב מאוחר יותר בחיים באוניברסיטה אנו נתקלים בשלבים בחיים בהם אנחנו נכנסים למסגרת לימודית. במסגרת זו אנו משקיעים לא מעט זמן בלימודים, הכנת עבודות, התכוננות למבחנים ועוד. לכל אדם יש יכולת ריכוז שונה משל האחר וכמה זמן הוא יכול להישאר מרוכז לאורך זמן. בעוד אנשים מסוימים מצליחים להתרכז לאורך שעה שלמה (או שעות) אחרים יכולים להחזיק מעמד מרוכזים רק מספר דקות. במדריך זה נלמד מספר שיטות לשיפור המוטיבציה בלימודים וכן למידת חומר משעמם לאורך זמן.

שלב 1 – זכרו עבור מה אתם לומדים:

האם אתם לומדים כדי למצוא עבודה טובה יותר שמכניסה יותר כסף? האם אתם לומדים כדי לעבוד במקצוע שתמיד חלמתם? אם אתם במסגרת לימודית ככל הנראה יש סיבה לכך ואתם לא משלמים סתם כסף ללימודים. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לזכור מדוע אתם לומדים. שיטה מצוינת לזכור ולקבל מוטיבציה מחדש בזמנים קשים היא לפתח תמונה של החלום שלכם ולשים מולכם בשולחן שבו אתם לומדים או לחילופין לכתוב משפט עם החלום שלכם ולהציג אותו מולכם באותה צורה.

שלב 2 – אין דבר כזה חומר משעמם:

אם אתם בחרתם את התחום שבו אתם לומדים אז לבטח צריכה להיות לכם זיקה לתחום. כך או כך, זכרו תמיד שאין דבר כזה חומר משעמם – אלא חומר שיותר קל או יותר קשה ללמוד אותו. חומר קשה ומעייף יותר גם קשה יותר לזכור אותו ואז יוצא מפינו המשפט "אוף איזה חומר משעמם"… נסו לגלות עניין בחומר הנלמד ותראו כיצד זה משפיע על אופן הלימוד שלכם.

שלב 3 – קראו בהתחלה ברפרוף

כאשר אתם קוראים את החומר ברפרוף קל יותר לחזור אליו בקריאה נוספת ולהיות בעל עניין רב יותר בקריאה, משום שיש לכם כבר רקע כלשהו על החומר הנלמד. הקדישו זמן קצר לקריאה ראשונית מהירה של החומר ורק לאחר מכן התחילו בקריאה המלאה שלו.

שלב 4 – צ'פרו את עצמכם:

בכל פעם שאתם קוראים עמוד או שניים צ'פרו את עצמכם בממתק או משהו שטעים לכם ואתם אוהבים כדי לצ'פר את עצמכם תוך כדי לימוד.

שלב 5 – עשו הפסקות קצרות:

הפסקות קצרות להתאווררות מסייעות להזנת חמצן למוח ולאנרגיות לגוף. לאחר ריענון קצר תוכלו להתרכז טוב יותר בלימוד החומר.

שלב 6 – מצאו את שיטת הלימוד המועדפת עליכם:

ישנן מספר סוגי אינטליגנציות שונות (שמיעתי, וויזואלי, ורבאלי ועוד). לכל אינטליגנציה יש שיטות לימוד המותאמות לו. אם אתם אוהבים ללמוד עם מוסיקה ברקע אולי אתם שמיעתיים ויהיה לכם טוב ללמוד את החומר בצורה מושמעת. כך למשל הקליטו את החומר ואז שמעו את ההקלטה שלכם. זוהי רק שיטה אחת מיני רבות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here