ציור הוא אחד מסוגי האומנות המוכרים והנפוצים ביותר בעולם. לפני כמה מאות שנים היו ציירים גדולים ורבים שכיום אנו מוקירים אותם בעבודות המוערכות בשווי של מיליוני דולרים לציור ויותר התלויים באינספור מוזיאונים ברחבי העולם. כיום תוכלו לראות ציירים בעיקר ככאלה המחפשים להתפרנס מהכישרון שלהם על ידי ציור אנשים ברחוב בירידים שונים או על ידי מכירת ציורים בתערוכות שונות. בעולם הדיגיטלי והקולנועי שאנו חיים בו כיום, הציירים יכולים למנף את העבודה שלהם על מנת ליצור דמויות לסרטים, סרטונים, סדרות אנימציה, קלפי משחק ועוד. לכן אנשים רבים רוצים ללמוד ציור.

שלבי הציור הבסיסיים:

שלבי ההתפתחות של אהבה או כישרון לציור יכולה להתפתח אצל ילדים מגיל מאוד קטן. בשלבים הראשונים אנחנו ניקח ככל הנראה עט או עיפרון ונתחיל לצייר דברים שעולים לנו לראש. סביר להניח שנקשקש את כל הדפים של המחברת בבית הספר או נתחיל בלצייר סיטואציות או אובייקטים שאנו יכולים לדמיין כי ראינו אותם בעבר. כך למשל לצייר דמות מצוירת מוכרת, לצייר חיה שאנו מכירים או אפילו בנאדם שאנו מכירים. מומלץ להתחיל ללמוד ציור עם עיפרון ומחק ולאחר שתתקדמו מעט לשלב בזה גם צבעים.

מאיזה גיל אפשר ללמוד ציור?

כפי שאמרנו, ציור ניתן להתחיל מגיל מאוד קטן, כאשר הדחף לציור מתחיל בלקשקש על המחברות בבית הספר. אצל ילדים רבים, גם בגן, ניתן לראות את האהבה לציור ולעתים אפילו גם את הכישרון. כיצד להפוך את הכישרון למקצועי יותר? זאת תוכלו לעשות כמעט בכל גיל, אם יש נכונות לשבת וללמוד כמובן. ילדים בוגרים יותר או אנשים בוגרים יותר יכולים לשבת גם מול מדריכים מצולמים אונליין או מאמרים המראים לכם כיצד לצייר משהו שלב אחרי שלב. לאחר שתציירו כמה עשרות ציורים כבר תרכשו לעצמכם כלים ליצירת דמויות או אובייקטים משלכם פרי הדמיון.

מינוף הציור ליצירה:

במידה ותצליחו למנף את כישרון הציור שלכם ולהיות מקצועיים יותר הרי שתוכלו כבר להתחיל להפוך את הכישרון שלהם ליצירה. הפיכת כישרון הציור ליצירה היא היכולת לדמיין אופי של דמות או פרט מסוים ועל ידי הציור להפוך אותו למציאות. לדוגמה, אותם ציירים הממציאים את קלפי האיסוף והמשחק השונים של המפלצות, דואגים לקחת שם של מפלצת או איזשהו משהו שדומה לחיה שהם מכירים ובעזרת הדמיון הופכים אותה לקלף מפלצת עם דמות ייחודית. במידה ואתם ממש רוצים לקחת את עצמכם כמה צעדים קדימה תוכלו לקנות מכשיר שבאמצעותו תוכלו לצייר על המכשיר, כאילו אתם מציירים על דף, אך זה יצייר על המחשב עצמו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here