בעידן שבו העולם הפך להיות כפר גלובאלי אחד קטן ומרבית האנשים כבר אינם חיים בתוך השכונה או העיר שלהם, אלא מחפשים להתרחב למקומות נוספים ואפילו לחו"ל – חשוב ללמוד שפה נוספת. רק בתוך מדינתנו הקטנטונת ישנן שפות זרות בולטות נוספות מלבד העברית: אנגלית, ערבית, רוסית ואפילו צרפתית. כל אלה הנן שפות זרות שעל הנייר בחיים בארץ איננו צריכים אותם, אולם לא פעם נשמע אנשים מדברים בשפות אלו ברחוב, בקניון ובכל מקום בעצם. כמו כן, אם נרצה לצאת לטייל בחו"ל נזדקק לכל הפחות לידע טוב באנגלית כדי להסתדר.

לימוד שפה זרה בקלות:

כיום ניתן ללמוד שפות זרות יחסית בקלות. תלוי כמובן בבנאדם הלומד כיוון שיש אנשים שקולטים חומר חדש במהירות וכאלה שלוקח להם שנים כדי לקלוט מעט. במידה ואתם אנשים בעלי יכולת לימודית וזיכרון ממוצעים לכל הפחות, הרי שתוכלו ללמוד שפה זרה יחסית בקלות באמצעות תכנית לימודים נכונה והרבה תרגול.

לימוד בעידן האינטרנט והמובייל:

כיום ניתן להוריד אפליקציה או למצוא קורס או אתר אינטרנטי ללימוד השפה בקלות וביעילות. הנגישות של החומר הלימודי ואנשים רבים שרוצים להעביר את הידע שלהם באינטרנט ובמובייל בעבור מעט הערכה ומוניטין או תשלום סמלי, כל אלה מאפשרים לנו גישה מהירה לכל החומר הנלמד וכל זה בלחיצת כפתור.

הדרך המומלצת ביותר היא לרכוש קורס אינטרנטי שמסודר לפי סדר מסוים של החומר הלימודי. סדר זה שוכלל וחושב היטב לפני שהועלה לאוויר וככל הנראה סדר הלימוד יקל עליכם את הלימוד מאשר הייתם בוחרים אילו נושאים ללמוד בעצמכם באופן עצמאי.

סדר הלימוד והתרגול:

ראשית יהיה עליכם ללמוד את החומר העיוני בפעם הראשונה. יהיה מצוין אם תלמדו אותו לפי חלקים וקטגוריות מסוימות. לאחר כל סיום של קריאה או צפייה בחומר הנלמד יהיה עליכם לתרגל את החומר הנלמד. כאשר מדובר בקורסים אונליין תמיד יצרפו לכם עמודים שונים לתרגול. במידה ואין כאלה הכינו לעצמכם שאלות ו/או משימות שבאמצעותם תוכלו לתרגל מה שלמדתם או הורידו דפי תרגול מרחבי האינטרנט.

לדבר עם אנשים מחו"ל:

נסו להתכתב או לשוחח עם אנשים מחו"ל כדי לשפר את השפה שלכם. ב99% מהמקרים זה רק יעזור ויהפוך את התרגול למעשי. תוכלו ליצור קשר עם פרילנסרים ואנשי מקצוע שונים בחו"ל ולהתכתב איתם באנגלית או בשפה אותה אתם לומדים (במידה וגם הם מדברים אותה באופן שוטף כמובן) וכך תוכלו לתרגל את השפה ולהכיר אותה טוב יותר. לרוב ההתכתבות תהיה קלה יותר מאשר שיחת טלפון, לפחות בהתחלה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here