אופנות רבות פקדו את העיצוב הביתי וכל עשור התאפיין בסוגים שונים של רהיטים, תאורה ואסתטיקה, אך דבר אחד לא השתנה והוא השימוש בשטיחים לעיצוב, חימום ואווירה בבית. כמעט בכל בית יש שטיח אחד או שניים בחדרים שונים. השטיח שוכב על הרצפה ומשמש כר פורה לאבק, לכלוך וכתמים שמתהווים עליו מידי פעם. אין זה משנה אם אתם גרים בקומה גבוהה ורחוקה מהכביש, או שאתם מורידים נעליים בכניסה בכל מקרה השטיח ימשיך לצבור אבק ולכן יש לנקוט בכמה צעדים על מנת לנקות שטיח ולשמור על כל שטיח נקי ונעים למגע.

מה ניתן לעשות

ישנן כמה דרכים לנקות שטיח וחלקן פשוטות מאוד לביצוע. הפעולות מתחלקות לבסיסיות ולמקצועיות יותר:

  • שואב אבק טוב הוא מכשיר שכדאי שיהיה בכל בית. את השטיח מומלץ לשאוב לפחות פעם בשבוע שבועיים ולעשות זאת היטב. אם מוצב על השטיח שולחן אז יש להזיזו ולהחזירו לאחר השאיבה.
  • אם נשפך משהו על השטיח אז כדאי לפעול במהירות רבה. שטיחים סינטטיים הם יותר קלים לניקוי והסיכוי להסרת כתם הוא גבוה. כמובן שתלוי מה נשפך ומה הגוון של השטיח.
  • את הניקוי כדאי להתחיל במטלית לחה (עדיף לא צבעונית אלא לבנה או צהובה). יש לעבור על הכתם בעדינות ולנסות לספוג אותו. אם נשארים סימנים אז כדאי להזמין בעל מקצוע.
  • שטיחים אורגניים הם הרבה יותר מסובכים לניקוי וגם יקרים יותר באופן כללי. היות ומדובר על חומר אורגני אז כל כתם ייטמע בו בקלות רבה ולא תמיד תהיה אפשרות להסירו. שטיחי כותנה, צמר או שטיחים סיניים מהווים האתגר רציני למנקי השטיחים המקצועיים ביותר.

להזמין ניקוי מקצועי

גם אם תשאבו את השטיח בכל יום הוא עדיין יצבור אבק בשכבות העמוקות יותר שאליהן שואב האבק לא מסוגל להגיע. מנקה שטיחים מקצועי יביא אתו ציוד ייחודי שמתאים לשטיחים. מדובר על מכונת שאיבה ושטיפה (הזרקה) שתשטוף את השטיח שלכם עם חומרי ניקוי שמיועדים לשם כך. כל  שטיח זקוק למינון שונה של חומרי ניקוי, טמפרטורת מים שונים והברשה אחרת.

בנוסף יש לדאוג גם לייבוש של השטיח בתום הניקוי. השארת שטיח לך או רטוב תגרום להתפתחות של בקטריה ובמקרים רבים יתפשט ריח לא נעים שיפגע באיכות החיים של הדיירים. אם הניקוי מתבצע בבית הלקוח אז יש לוודא שבעל המקצוע הביא אתו גם מכשיר ייבוש. במקרה של שטיח מקיר לקיר הייבוש הינו קריטי וחייב להיעשות עד תום.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here