סידור חנות על הנייר אמור להיות דבר פשוט הלא כן? הרי מסדרים את הרהיטים בצורה כזו שישתלבו אחד עם השני וייכנסו כמה שיותר מוצרים ואז ממלאים אותם במוצרים לפי סוגים. האמת היא שזה לא כך ולא צריך להיות כך. חנויות ובכלל רשתות מכל הסוגים לא היו מצליחים אם לא הייתה מחשבה מאחורי סידור החנות ואיך היא צריכה להיראות. לא סתם קיימים אנשי מקצוע שזו ההתמחות שלהם. אם אתם רוצים לקבל מושג לגבי סידור החנות שלכם לפני שתבצעו עבודת שטח עם איש המקצוע או שמדובר בחנות קטנה ותרצו לחסוך את איש המקצוע הרי שאתם חייבים להכיר בדברים הבאים.

צעד ראשון: לפני כל סידור חנות, הכינו ציור עם תכנית מבנה החנות

ראשית בססו את התכנית שלכם על דף. ציירו את המבנה הצפוי של החנות כפי שאתם רוצים שהוא יהיה. חשבו על מראה אסתטי, מעבר נוח ומרווח ללקוחות ועל ניצול מרבי של המקום. ישנם מספר סגנונות עיצוב המתאימים לסוגים שונים של חנויות שכדאי לקרוא עליהם באינטרנט. כך למשל עיצוב חנות בגדים תהיה שונה בתכלית מחנות ספרים או צעצועים ואלה יהיו שונים מעיצוב חנות רהיטים או כלי עבודה.

צעד שני: בדקו את זרימת הלקוחות בחנות

כעת יהיה עליכם לבדוק את זרימת הלקוחות שלכם. היכן הם עוברים בחנות שלכם? איזה מסלול הם עושים עם כניסתם לחנות ועד יציאתם מהחנות ועמדת הקופה. אנשים אוהבים לעשות קניות בצורה מרווחת ונעימה, אינם אוהבים שיש הרבה אנשים סביבם או שהסביבה רועשת מדי וזקוקים למסלול מוכוון על מנת להתהלך בחנות. נסו לדמיין את המסלול שאתם הייתם עושים כלקוחות עם כניסתכם לחנות, דרך בחינת המוצרים ועד אזור התשלום.

צעד שלישי: מקמו את המוצרים לחשיפה מקסימלית

כעת אחרי שהשלמתם את מבנה החנות, מיקום הריהוט והמידוף וכל מתקני התצוגה הנדרשים יהיה עליכם להתחיל לסדר את המוצרים. סדרו את המוצרים בצורה כזו שיקבלו חשיפה מקסימלית, שהמחיר יהיה ברור ושתוכלו להכניס כמה שיותר מוצרים על המדפים. וודאו כי התאורה מחמיאה למוצרים וכיצד ניתן לעצב את מתקני התצוגה על מנת להבליט את המוצרים ולשפר את המכירות. סידור המוצרים בחנות הוא עולם שלם של ניסוי וטעיה ותמיד טוב לבדוק מיקומים חדשים למוצרים שנמכרים פחות טוב.

לסיכום; לא ניתן ללמד את כל תורת סידור ה9חנות במאמר אחד ולכן יהיה עליכם להמשיך ללמוד ולחקור בנושא כדי לשפר ולשדרג עוד ועוד את החנות שלכם. אנו מקווים כי הטיפים שלמדתם היום יעזרו לכם לסדר את החנות טוב יותר מאשר הייתה עד כה ושמכאן והלאה רק תלכו ותגדילו מכירות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here