עשיית ספורט היא חלק חשוב מתחזוקת הגוף שלנו. ללא ספורט הגוף שלנו מתנוון, השרירים שלנו מתעייפים מהר יותר, אנחנו מרגישים כבדים יותר ויש נטייה להשמנה. החיבור לספורט לא רק עוזר לנו לשמור על המשקל מהבחינה הפיזית אלא מחבר אותנו רוחנית לתזונה נכונה יותר ומדכא תיאבון לאכילת ממתקים ודברים משמינים אחרים שלא כדאי שיהיו בתפריט שלכם. אם אינכם יכולים לעשות ספורט במינון המומלץ ביותר עבורכם – עשו לפחות משהו כדי להתחיל.

אין לי כוח/אין לי זמן:

שמענו כבר את כל התירוצים האפשריים בכל הקשור לעשיית ספורט ולגירוד של אנשים מהמיטה. למעשה, הדבר הראשון שאנו אוהבים לומר לאנשים כאלה זה – לא רוצים לקום מהמיטה? אל תקומו. אל תתעוררו בגיל מבוגר יותר ותבכו על כך שלא היה לכם כוח או זמן לעשות, אל תבכו כשתראו את עצמכם במראה או שאף אחד לא ירצה להיות לידכם כי אתם מזניחים את עצמכם. התירוצים של "אין לי כוח" או "אין לי זמן" לא עובדים על אף אחד והם רק כדי לנחם את עצמכם. תמיד יש זמן ומחקרים מוכיחים כי גם לגוף תמיד יש כוח להתאמן ולעשות ספורט, כל זמן שאין בעיה רפואית שמונעת זאת.

איך בכל זאת להרים את המוטיבציה לעשיית ספורט?

  • פשוט תתחילו – הדרך הטובה ביותר לקום מהמיטה – היא פשוט לקום. הדרך הטובה ביותר לעשות ספורט היא פשוט להתחיל לעשות! גם אם אתם מתחילים במינון שבועי נמוך של זמן השקעה, גם אם אתם עושים ספורט רק יום בשבוע, שימו נעלי ספורט וצאו להליכה מהירה בעיר/במושב. התחילו מפעילות קטנה שתיתן לכם הרגשה טובה ותראה לכם שזה לא כל כך נורא, להיפך.
  • קחו פרטנר – קחו חבר/ה לרוץ/ללכת אתכם, לאימון אתכם בחדר הכושר או לשחייה או רכיבה על אופניים. אין הרגשה טובה יותר מלעשות ספורט ביחד עם אנשים שאתם אוהבים, זה ידחוף את שני הצדדים לעשות ספורט ואפילו יהיה לכם כיף לקשקש תוך כדי.
  • שלבו טלוויזיה/מוסיקה עם האימון – בחדרי הכושר יש בדרך כלל מוסיקה ברקע ומסכי טלוויזיה על חלק מהמתקנים. הביאו אתכם אוזניות מהבית ושלבו מוסיקה או טלוויזיה עם הספורט, כך האימון יעבור יותר מהר ובכיף.
  • צ'פרו את עצמכם על אימון טוב – עשיתם עוד קילומטר שאתם לא עושים בדרך כלל? הוספתם 10 דקות אירובי לאימון? עשיתם אקסטרא מאמץ? צ'פרו את עצמכם כי זה לא מובן מאליו.
  • בחרו פעילות קבוצתית או משחק בכדור – אם אינכם אנשים של ריצה/הליכה וגם לא חדר כושר, זה בסדר גמור יש אינספור אנשים כמוכם רק בישראל. יצטרפו לקבוצת כדורגל/כדורסל/כדורעף השכונתית/העירונית, הירשמו לקבוצות אנשים שמחפשים אנשים בגילאים שלכם למשחק. אם משחקי כדור לא מעניינים אתכם תוכלו להירשם לפעילויות של זומבה, TRX או אימונים אחרים בקבוצות.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here