חינוך הילדים לחסוך בכסף הוא ערך חשוב שיש ללמדם כבר מגיל קטן, אחרת הם גדלים והופכים להיות מטרד בכל הקשור להוצאה הכספית. במידה והילד לא חונך לערכו של הכסף והמשמעות שלו בעולם הזה, הרי שבגיל מעט בוגר יותר הילד לא יעריך שום דבר שאתם עושים בשבילו או קונים בשבילו, בטח שלא ישנה לו כמה זה עלה לכם. על מנת לחנך את הילד להעריך את הכסף, יש ללמד אותו כיצד לחסוך כסף כדי להשיג מותרות (כמו למשל צעצוע שהוא רוצה, כסף ליציאה עם חברים, כסף לרישיון בגיל מתקדם יותר וכו').

מדוע החופש הגדול הוא הזדמנות טובה לעזור לילדים לחסוך?

החופש הגדול ארוך מאוד, כמעט חודשיים של זמן שכדאי לנצל אותם כראוי. כבר מגיל קטן כדאי לחנך את הילדים לחסוך בכסף. לא משנה אם הם חלק מקייטנה או מחנה קיץ כלשהו, תמיד יהיה זמן בשעות אחר הצהריים או בחודש שלאחר הקייטנה, כדי לבצע פעולות שונות עם הילדים ולעודד אותם להרוויח ולחסוך כסף.

להלן מספר רעיונות לפעולות משותפות שתוכלו לעשות עם הילדים או לעזור להם כדי להרוויח כסף:

  • שת"פ עם קניון/אזור מסחרי אחר למכירת פריטים – אספו צעצועים, אוספים ופריטים שונים שהילדים אינם צריכים והקימו דוכן יד שנייה או דוכן "הכול ב-5 ₪" שבו הילדים יוכלו לשבת בדוכן בכמה שעות השיא של הקניון ולמכור חפצים שלהם שהם לא משתמשים בהם כבר בתמורה לכסף אמיתי. תתפלאו לשמוע כמה זה עובד וכמה ילדים אחרים עשויים להתעניין בצעצועים, קלפים ואוספים של ילדים אחרים.
  • קנו לילדים ארטיקים מקרח שעולים 1-1.5 שח ליחידה ותנו להם למכור אותם ב2-3 שקלים על המדרכה בכביש המושב, בים או בבריכה. כך תלמדו אותם את הערך של הכסף, לעבוד עבור הכסף שלהם ותוכלו לעזור לכם ברכישת הארטיקים הראשונים.
  • עודדו את הילדים לעזור לכם – כך למשל אחים גדולים שיכולים לעזור עם שמירה או הפעלת האחים הקטנים במהלך החופש הגדול, עזרה בעבודות הבית או כל עזרה אחרת שאתם יכולים לעלות על דעתכם בתמורה לתשלום סמלי. זוהי דרך נפלאה גם להוציא מעט עזרה מהילדים וגם לעודד אותם לעזור בבית ולהתאחד כמשפחה.
  • עסק משפחתי – אם יש למישהו מהמשפחה עסק ואתם בקשר טוב אתו – תוכלו לבקש ממנו ל"העסיק" את הילד שלכם מגיל מסוים כמובן ולספק לו עבודה בימי החופש. מגיל 16 כבר יוכלו הילדים למצוא עבודה גם ללא עסק משפחתי.11

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here