בין אם מדובר בניהול עסק או משק בית, אחד הדברים שהכי קשה לנו להתעסק איתם הוא ניהול ההוצאות שלנו. בטבע שלנו כבני אדם הוא לרצות לבזבז, להתפתח, להתקדם ולפנק את עצמנו ואת היקרים לנו. הבעיה עם זה שהמכנה המשותף של כל אלה הוא הוצאות. כאשר אנו נגררים למצב שיש יותר הכנסות מהוצאות אנו נאלצים לקחת הלוואה וכאשר זה קורה אנו רק מגדילים את ההוצאות שלנו ומתקשים יותר לעמוד בהוצאות. מעקב וניהול נכון של הוצאות יסייע לנו לשמור על תקציב חודשי שפוי ולשמור על עצמנו מהוצאות מיותרות.

ההבדל בין מה רוצים למה צריך:

בבסיסנו כל אדם יכול להתקיים עם כמה אלפי שקלים בחודש. תארו לעצמכם אדם מבוגר שחי מהיד לפה עם 2000 שח בחודש שהוא מקבל מביטוח לאומי. אנשים רבים קוראים שורות אלה ואומרים עכשיו לעצמם שהם לא יצליחו להסתדר אפילו עם 6-7 אלף שקל בחודש. רק הוצאות הדירה הן בגובה הזה ומה לגבי מותרות? טיולים? הוצאות רכב? יציאות? בגדים? עלויות של גידול הילדים? תרופות? ועוד… אתם צודקים. אנו חיים במציאות יקרה וקשה מאוד להתנהל בה. אולי אינכם יכולים לשנות את המציאות מקצה לקצה במקום בו אתם נמצאים מבלי להקים מיזם גדול שיעשיר אתכם או להיכנס לפוליטיקה ולנסות להשפיע על החוקים במדינה. כל זמן שאתם לא עושים אחד מאלה כדאי שתתחילו להתנהל כלכלית בצורה נכונה יותר.

ניהול ומעקב אחר ההוצאות שלנו:

פתחו קובץ אקסל במחשב או הקצו מחברת מסודרת לטובת ניהול ההוצאות שלכם. בנו טבלה המחולק להוצאות קבועות והוצאות משתנות.

לאחר מכן, מתחת לכל אחת מהעמודות הכניסו את סעיפי ההוצאה השונים. תוכלו למצוא באינטרנט קבצים רבים ומוכנים שתוכלו להוריד למחשב ולהיעזר בהם לניהול ההוצאות ובהם כבר רשימה גדולה של סעיפי הוצאות. אם אתם רוצים לרשום בעצמכם את הסעיפים ולא להיעזר בקובץ מוכן פשוט חשבו על כל דבר שאתם מוציאים עליו כסף במהלך החודש. החל משכירות/משכנתא, החזרי הלוואות, ריביות ועמלות לבנק, הוצאות עבור אוכל, חשמל, אינטרנט, טלפון ועוד. תכללו כמובן גם את ההוצאות עבור יציאות ובילויים וכן תוכלו לנהל אפילו עמודה נפרדת עבור הוצאות אשראי.

לאחר שרשמתם את כל ההוצאות ואלה עומדים לנגד עיניכם, תוכלו לברור יותר בקלות באילו הוצאות תוכלו לחסוך, אילו הוצאות נחשבות למיותרות ואפשר לוותר עליהן ובאופן כללי לקבל מושג לגבי ההתנהלות הכלכלית שלכם במהלך החודש. ברגע שיש לכם מעקב ובקרה על הכול תוכלו להתנהל ביתר יעילות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here