בניית אתר אינטרנט היא חלק חשוב עבור כל עסק כיום. הכוח של האינטרנט בכל הנוגע לשיווק ופרסום העסק היא קריטית. בכל תכנית שיווק כיום חייב להיכלל גם פרסום באינטרנט, כאשר החלק המרכזי הוא קידום האתר במנועי החיפוש. קידום אורגני יכול להניב לידים באופן קבוע לאורך זמן, גם אם עשיתם קידום מקצועי שהתחיל להניב תוצאות ואז הפסקתם – עדיין תוכלו ליהנות מתוצאות העבודה לעוד זמן מה. חלק מרכזי בקידום האתר הוא ביצוע אופטימיזציה לאתר. כלומר התאמה של הדרישות והפיכתו לידידותי למנוע החיפוש.

שלב 1 – ארגון התפריטים ואזורים באתר:

גוגל אוהבים שקל להם לסרוק את האתר ולהבין בעזרת קוד האתר את מבנה האתר, אילו עמודים מובילים לעמודים אחרים באתר וכמובן את היררכיית העמודים באתר. ניתן להקל על גוגל על ידי ארגון האתר לפי אזורים ותפריטים. כאשר האתר מסודר לפי אלה, לא רק שהגולש ייהנה יותר מהאתר שלכם והניווט בו זה גם יתרום לקידום האתר במנועי החיפוש.

שלב 2 – עיצוב נוח ונעים:

צבעי האתר או מרבית העיצובים של האתר אינם משפיעים אולי באופן ישיר על הקידום אבל בהחלט משפיעים על שביעות רצונם של הגולשים שלכם. מן הסתם שאתר עם צבעים זוהרים, או עיצוב מציק לעין – יגרום לכך שאנשים יעזבו מהר יותר את האתר ולא יהיה להם נעים לגלוש בו. זמן השהייה באתר הנו נתון קריטי לקידום האורגני של האתר שלכם ועל מנת להשאיר את הגולשים יותר זמן באתר שלכם אתם רוצים לוודא שהאתר ידידותי ונעים לגלישה גם מבחינת העיצוב, הצבעים, הבאנרים, הלוגו ויתר הפרטים הגרפיים שבו.

שלב 3 – הנגשת האתר:

כיום חשוב מאוד להנגיש את האתר לבעלי מוגבלויות שונות וזה אפילו כבר כתוב בחוק. גוגל מקפידים על קידום אתרים במנועי החיפוש שפועלים לטובת שיפור חוויית המשתמש באתר. הנגשת האתר היא חלק ניכר מכך.

שלב 4 – התאמה רספונסיבית:

שוב בהקשר של שיפור חוויית המשתמש באתר והארכת זמן השהייה באתר – אנו מגיעים להתאמה הרספונסיבית. התאמה רספונסיבית אומרת שהאתר מותאם לפלטפורמות גלישה שונות במכשירים שונים (כלומר מותאמת לגלישה בסמארטפונים, טאבלטים וגם במחשבים). כאשר האתר מותאם רספונסיבית אתם מנגישים את האתר לגולשים רבים שאתם עשויים לאבד אם לא תעשו זאת.

שלב 5 – התאמת התוכן:

החלק החשוב ביותר אבל לא שווה כלום ללא היתר. הסיבה שהוא אחרון ברשימה היא כי לעומת הסעיפים האחרים שאפשר לסדר בבניית האתר או עריכתו ואז רק לעקוב אחר שדרוגים קטנים, הרי שתוכן הוא משהו שאתם תעסקו בו בכל יום או לפחות מספר פעמים בחודש. על תוכן מותאם וידידותי למנועי החיפוש חשוב להקפיד כל הזמן בנוסף למתן ערך אמיתי לגולשים.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here