ניהול עסק הוא גם ככה דבר לא פשוט, בעיקר עם המסים הגבוהים במדינתנו הקטנה. ניהול עסק, בוודאי בעסק קטן, דורש מאתנו התעסקות רבה עם המון דברים מסביב ומילוי תפקידים שונים בחברה. אחד הדברים הבולטים ביותר שבעל עסק קטן מנסה לחסוך עליהם, בעיקר בתחילת הדרך, הוא בביצוע הנהלת חשבונות עצמית. מתי זה אפשרי שאנחנו ננהל את החשבונות של עצמנו כמעט ללא סיכון ונוכל לחסוך עלויות? על כך נענה בעוד רגע.

מה עושה מנהלת החשבונות?

תפקידה העיקרי של מנהלת החשבונות היא איסוף נתוני ההכנסות וההוצאות של העסק, הגשתם לרשויות המסים וביצוע הפקדות בשם החברה. הכנת דוחות המסים ייעשו על בסיס חודשי/דו חודשי או שנתי בהתאם לסוג העסק שלכם וגודלו. כמו כן, למנהלת החשבונות יש תפקידים נוספים כמו הכנת הצהרת הון, הכנת דוח שנתי, הפקת תלושי שכר ועוד.

איך לנהל חשבונות אם אתה עוסק פטור:

כעוסקים פטורים יהיה לכם הרבה יותר קל לבצע הנהלת חשבונות עצמית בעסק שלכם. למעשה, מרבית העוסקים הפטורים כלל לא צריכים מנהל/ת חשבונות. כל מה שאתם צריכים לעשות כעוסקים פטורים הוא להגיש דוח שנתי לרשויות ולהראות שאתם לא עוברים את ההכנסה הרשומה בחוק המתירה להיות עוסק פטור. ממוצע הכנסה חודשית מסוימת תאלצו להפוך לעוסק מורשה, שם תצטרכו להגיש דוחות אחת לחודשיים ולשלם מעמ.

איך לנהל חשבונות אם אתה עוסק מורשה:

כעוסק מורשה העבודה היא מעט גדולה יותר. גם ההכנסה שלכם גדולה יותר וייתכן וגם כמות החשבוניות והניירת שתצטרכו להתעסק עמה תהיה גדולה יותר. כאן כבר מומלץ לשכור את שירותיו של מנהל חשבונות מקצועי בעלות חודשית סבירה שיתדרך אתכם וילווה אתכם לאורך הדרך. כעוסקים מורשים גם תהיו יותר חשופים לביקורות מס הכנסה בעסק שלכם, לכן כדאי יהיה להעסיק מישהו מוסמך שיעשה את העבודה הזו.

מתי כדאי להפנות את הנהלת החשבונות למישהו אחר?

  • כאשר אין לכם זמן לביצוע העבודה.
  • כאשר אין לכם הכשרה מקצועית מתאימה (כמו בניהול חשבונות לעוסק מורשה או חברה בע"מ)
  • כאשר אתם מעדיפים לנצל את הזמן שלכם לטובת משהו אחר בעסק ולאפשר את ניהול החשבונות למישהו שזה המקצוע שלו.
  • כאשר אתם מעדיפים להפחית סיכונים להימצאות טעויות בספרי החשבונות שלכם, דבר שיכול לעשות לכם בעיות בהמשך.
  • כאשר העסק הולך וצומח ואתם צריכים כבר איש מקצוע מנוסה שיטפל בכל החשבוניות, ההוצאות וההכנסות וייעץ לכם אודות הדרך הטובה ביותר אך גם החוקית כיצד לחסוך בהוצאות המסים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here