מעטים הם האנשים שעושים ולא רק מדברים. בכל מקום אנו שומעים חברים, בני משפחה ואנשים אחרים שאומרים שהם רוצים לעבוד במה שהם אוהבים ולקדם את עצמם בתחום מסוים. בפועל אותם אנשים ממשיכים להיות שכירים וממשיכים לעשות דברים שהם אינם אוהבים. אין פסול בלהיות שכיר ואי אפשר שכולם יהיו עצמאיים זה נכון, אולם בין אם אתה שכיר ובין אם עצמאי – אתה עדיין יכול להתפרנס ממה שאתה אוהב.

הדרך הבטוחה ביותר היא קודם כל לקבל החלטה:

הצעד הראשון שלכם בדרך לעבודת החלומות שלכם היא קודם כל לקבל החלטה. לא משנה אם אתם רוצים להקים מסעדה משלכם, להתקבל לעבודה בצוות בידור בבית מלון יוקרתי, להיות בעלי תכנית טלוויזיה משלכם או לכתוב ספר – הכוח טמון בכם. לא נכנס כאלה לענייני "הסוד" או כל סיפור אחר שקראתם או שמעתם עליו. הכוח להצליח טמון בכם ואם אתם רוצים להצליח אתם חייבים קודם כל לקבל החלטה לגבי מה אתם רוצים לעשות.

צעדים ראשונים בדרך:

לאחר קבלת ההחלטה יהיה עליכם להתחיל לצעוד בדרך הנכונה. ראשית לא בושה להתייעץ עם איש מקצוע בנושא הכוונה מקצועית, או יועץ עסקי בכל הקשור לפתיחת עסק בתחום שלכם וזה אפילו צעד חיובי ומומלץ. דבר שני הוא להתמקצע בתחום המבוקש. זה שאתם אוהבים לבשל לא אומר שאתם טבחים מעולים, זה שאתם אוהבים לשחק כדורגל לא אומר שאתם שחקנים טובים וזה שאתם רוצים להעביר הרצאה לא בהכרח אומר שאתם יודעים כיצד לעמוד מול קהל.

למדו והתמקצעו ורכשו את הכלים הנדרשים לצורך הגשמת המטרות שלכם והחלו בדרך שלכם. אם החלום שלכם הוא להיות עצמאיים, חסכו מספיק כסף הנדרש לפתיחת העסק ותחזוקתו הראשונית לתקופת זמן של שנה-שנתיים קדימה ופשוט תקימו את העסק והתחילו לרוץ עמו.

האתגרים בדרך וכיצד להתמודד עמם?

בכל דרך יהיו אתגרים. הבוס לא יאהב אתכם ויעדיף מישהו אחר על פניכם, הבנק ילחץ אתכם כלכלית, האנשים הקרובים לא תמיד יתמכו וכד'. הכינו את עצמכם לאתגרים שבדרך. השתתפו בהדרכות התפתחות אישית ובהדרכות מקצועיות בתחום שלכם, האמינו בדרך שלכם ובאני מאמין שלכם ואל תסירו את העיניים מהמטרה. אף אחד לא מגיע לחיים של הגשמה מבלי להתאמץ ומבלי שינסו להכשיל אותו או יעדיפו מישהו אחר על פניו.

לסיכום; כל אחד יכול להתפרנס מתחום שהוא אוהב, בין כשכיר ובין כעצמאי. הדרך לשם מתחילה קודם כל באותו אדם ובהחלטה שהוא מקבל. לאחר מכן הוא צריך לפעול ולחתור להגיע למקום אליו הוא שואף, בלי פחד ובלי להקשיב לאחרים שמנסים להכשיל בדרך.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here