אנשים רבים אוגרים בארון הבגדים שלהם כמויות אדירות של בגדים, לאורך שנים רבות, מבלי לדעת אפילו מה נמצא ברשותם. סידור של ארון הבגדים אחת לתקופה הוא הכרחי על מנת לשמור עליו מאורגן ומעודכן. מעבר לכך כי ידוע כיום שעומס של חפצים בבית יוצר עומס גם עומס רגשי ונפשי, אם יש ברשותכם פריטים איכותיים שאינכם משתמשים בהם מכל סיבה שהיא – חבל מאוד שאנשים אשר נזקקים להם ואין ברשותם לרכוש אותם לא יהנו מהם כבר עכשיו. סידור ארון בגדים הוא עניין קל ופשוט אם עוקבים אחרי כמה כללי זהב בנושא.

טיפים לצורך סידור ארון בגדים בקלות וביעילות

סדר וארגון הם חשובים והכרחיים לתפקוד היומיומי התקין שלנו, וכך גם בארון הבגדים שלנו. הנה כמה דרכים לשמור על ארון בגדים מסודר, מאורגן ומעודכן:

  • היערכו מראש לפעולת הסדר והמיון: הכינו לכם מספר קופסאות גדולות, כאשר על כל אחת מהן כתבו מה היא מכילה – קופסא לבגדים למסירה לתרומה, קופסא לבגדים לאשפה וכולי, כך שבמשך פעולת המיון לא תצרו עוד בלאגן ואי סדר, ולבסוף תוכלו לפנות את הפריטים בקלות ובמהירות.
  • בגדים שאין להם שימוש במשך שנתיים, סביר להניח כי לא תשתמשו בהם לעולם. זה בסדר לשמור למזכרת את החולצה האהובה עליכם מהתיכון, אבל לא את כל המלתחה מגיל 18. וודאו כי אתם לא מחזיקים פריטים סתם כי אולי יום אחד.. ויום זה לעולם לא יגיע.
  • בגדים אשר לא רלוונטיים עבורכם, ולא מתאימים לתרומה, יש אפשרות להביא אל רשתות אופנה מסוימות אשר אוספות את הפריטים לצרכי מחזור של תעשיית הטקסטיל, כאשר רשתות אלו מזכות אתכם בסכום כסף מסוים עבור כל שקית של פריטים שתביאו. רווח נקי לכולם!
  • אם חלה ירידה במשקל שלכם, וישנם פריטים שאתם אוהבים אך הם גדולים עליכם, שווה לבדוק האם ניתן להקטין או הצר אותם, ובכך להמשיך ליהנות מבד אהוב או להשקיע סכום נמוך יותר בתיקון מאשר ברכישה של פריט חדש.
  • בתוך הארון עצמו, כדאי מאוד להשקיע באזורי תליה רבים יותר מאשר אזורי בגדים לקיפול. בקלות רבה ניתן להוציא מדף קיים ולהתקין מוט תליה טלסקופי. פעולה זו תפנה לכם מקום אחסון רב יותר, ואף תשמור על הבגדים שלכם ישרים ומסודרים יותר. כן, גם מכנסיים וחצאיות. הכל הולך, אפילו חזיות!
  • אחסון פנימי חכם: השקיעו בקופסאות בגדלים שונים, ופריטים אשר יוצרים חלוקה פנימית בתוך מגירות קיימות – כל אלו יאפשרו לכם לתחזק את הסדר בארון לאורך זמן רב. אביזרים יש לחסן בצורה חכמה תוך ניצול שטח מבוזבז כמו למשל פנים דלת הארון וכולי.

 

תהנו!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here