על האש היא פעילות מהנה לכל המשפחה. אם אתם עושים על האש בפארק, בגינה או בים אין זה משנה וכי מדובר בזמן איכות שבו לא רק שנהנים מאוכל טוב, אלא גם ניתן לחנך את הילדים לעזרה תוך כדי פעילות מהנה. כאשר הילדים מסיימים לערוך את השולחן הם יכולים בינתיים לשחק ביחד וליהנות מהשטח והפעילויות השונות. בדרך כלל הגבר במשפחה דואג למנגל עצמו (לא תמיד) ועל כן הכנו כמה טיפים חשובים לעשיית על האש כמו מקצוענים.

שלב 1 – רכישת הכלים המתאימים:

ראשית יהיה עליכם לקנות מנגל מתאים. אם אתם מכינים כמות קטנה של בשר לכמה אנשים בודדים אין צורך במנגל גדול. מנגל גדול ידרוש כמות גדולה יותר של פעמים וכן שליטה בכמות גדולה יותר של מצרכים על המנגל בו בזמן. אם אינכם מנוסים אז כדאי להתחיל משליטה בכמות קטנה של בשרים למנוע שריפה של האוכל. כמו כן תחסכו כסף על פחמים שאתם לא צריכים. דאגו לכלי העזר הנוספים הנדרשים להכנת העל האש כמו הנפנף, מזלג ארוך עם קערית שמן וחצי בצל וכמובן מלקחיים. בלעדי אלה קשה מאוד לנהל על האש כמו מקצוענים.

שלב 2 – תבלון הבשר:

בין אם האישה דואגת לכך או אתם, כדאי לדאוג לתבלון הבשר טרם הדלקת המנגל. בעוד הגחלים עשויים להיתפס בתוך 10-20 דקות כדי שבזמן הזה הבשר יושרה בתוך התבלינים שלו כדי לקבל יותר טעם. בנוגע לתבלינים עצמם כמובן שהתבלון הוא לפי טעם ותוכלו למצוא באינטרנט מגוון רחב של עצות בנוגע לתבלון בשר לפי סוגו.

שלב 3 – הכנת המנגל:

כעת השלב הקריטי מגיע והוא הדלקת המנגל. אפילו גברים רבים מתקשים בהדלקת המנגל ואם יש רוח באזור עוד יותר קשה להדליק את המנגל. במידה ואין רוח באזור תוכלו להדליק את הגחלים בתוך המנגל עצמו. אספו לערימה את הגחלים בצורה מרוכזת והשתילו חתיכות נייר או מדליק פחמים בתחתית הערימה ואם אפשר גם במרכזה. הימנעו משימוש יתר בקרטונים וניירות בהדלקת הפחמים. תוכלו להיעזר בשפריצר להדלקת הפחמים במידת הצורך כמובן. במידה ויש רוח תיאלצו להיעזר בקופסת פח הדומה לקופסת זיתים או חבית קטנה ממתכת ולהדליק את הפחמים בתוכה וכשאלה כבר מוכנים לשפוך אותם בתוך המנגל ולסדר אותם.

שלב 4 – הכנת האוכל והגשה:

בשלב האחרון יהיה עליכם להכין את הבשרים בזהירות מבלי שאלה יגעו בבשרים או יפלו בין הרשתות. כמו כן יש להיות ליד המנגל כל הזמן ולסובב את הבשרים בזמן שאלה לא ישרפו. תוכלו לחתוך חתיכה קטנה בבשר עם סכין כדי לוודא את מידת המוכנות של הבשר. החזיקו לידכם סיר גדול אליו תוכלו להכניס את הבשר המוכן טרם הגשתו לשולחן.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here