על הנייר הנוסחה ליציאה מהמינוס היא פשוטה. לכל אדם או משפחה יש תזרים מזומנים עמו הוא עובד וזהו הקו שאותו אסור לעבור. אם לדוגמה אדם חי לבד ומכניס ממשכורתו כ-8,000 שקלים לחודש, הוא צריך להוציא את הסכום הזה לכל היותר במהלך החודש. מכיוון שתמיד יש הוצאות מפתיעות ודברים שנופלים עלינו מבלי שנהיה מוכנים אליהם, התנהלות נכונה תהיה להוציא עד 80% מגובה ההכנסה שלנו, 10% לשים בצד לטובת תרומה או כנגד הוצאות מפתיעות ו-10% נוספים לחיסכון.

מדריך שיפשט לכם את המצב הכלכלי שלכם ויעזור לכם לצאת מהמינוס:

שלב 1 – מעקב הוצאות:

בשלב ראשון יהיה עליכם לנהל את ההוצאות שלכם בצורה נכונה. הורידו מסמך אקסל מוכן מהאינטרנט או הכינו אחד כזה בעצמכם במחשב והתחילו למנות את ההוצאות שלכם. הכניסו את כל סעיפי ההוצאות שלכם בטבלה מסודרת וכמה כסף בחודש אתם מוציאים באותו הסעיף. בנו לעצמכם "מפה" מדויקת ככל האפשר של המצב הכלכלי שלכם ודאגו שזו תהיה מדויקת ככל האפשר ושלא שכחתם סעיפי הוצאה שרבים שוכחים ואחר כך מתלוננים איפה הכסף, למשל: עמלות שהבנק גובה מכם, הוצאות מזומן לקניית אוכל בחוץ, רכישת מוצרים קטנים ועוד.

שלב 2 – חיסכון בהוצאות:

אם אתם מסוגלים לנהל את ההוצאות שלכם ללא רגש ולדעת לחסוך במקומות שונים תוכלו לחסוך יועץ פיננסי. לדעת לקזז בהוצאות השונות היא איננה פשוטה לא רגשית ולא מעשית אבל היא חיונית לצורך התנהלות כלכלית נכונה. מכיוון שאתם יכולים להוציא לא יותר מהסכום שאתם מכניסים יהיה עליכם לדעת באילו סעיפים ניתן לחסוך בהוצאות ואילו ניתן לקזז. כך למשל תוכלו לקבל דיל טוב יותר עבור הכבלים או הטלפון, לחסוך מעט בהוצאות המזון על ידי הכנת תפריט ורכישת מוצרים במבצע שאינם מותגים, חיסכון בהוצאות החשמל ועוד.

שלב 3 – הגדלת הכנסות:

החלק השלישי ביציאה מהמינוס היא באמצעות הגדלת הכנסות. לעתים כאשר יש הרבה הלוואות וצמצמנו כל דבר אפשרי עדיין לא הצלחנו להגיע לנקודת האיזון שלנו ואם אנחנו במינוס הרי שנצטרך כדי לסיים את החודש ברווח כדי לצמצם את המינוס ולא נוכל להסתפק רק בלהגיע לנקודת האיזון שלנו. מכאן שנצטרך למצוא דרכים שונות להגדיל הכנסות.

תוכלו לשלב עבודה פיזית כמו שירותי פרילסינג מהבית (שיחות מכירה, כתיבת מאמרים, עבודה משרדית וכו'), תוכלו לצאת לעבודה נוספת בחוץ שתזדקק לכם למעט שעות במהלך היום או לכמה ימים נוספים במהלך השבוע ובכך לשלב 2 עבודות בצורה שבה תוכלו לעמוד בזה. בנוסף תוכלו להקים בלוג אינטרנטי בתחום שאתם אוהבים או מתמחים בו וללמוד כיצד להביא אליו תנועה ולהרוויח ממנו כסף ועוד.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here