ניהול כלכלת בית איננה דבר פשוט כמו שחושבים. רבים מתכננים את ההוצאות וההכנסות שלהם במהלך החודש וחושבים שמנהלים כלכלת בית נכונה ותקינה ואז בסוף החודש הם מתפלאים כיצד הם מסיימים את החודש במינוס. הגדלת הכנסת היא חלק חשוב שכולם נוטים לחשוב שהוא הפתרון היחיד להסדר הוצאות הבית, אולם שוכחים לטפל כראוי בהוצאות הבית. לעתים צמצום בהוצאות יכול לסדר עבורנו את כל המאזן החודשי.

שלב 1 – מיפוי ההוצאות:

בשלב ראשון יהיה עליכם למפות את ההוצאות שלכם. הכינו טבלה עם ההוצאות שלכם, החל מהוצאות הבית ועד הוצאות אישיות שלכם. ניהול כלכלת הבית איננה קשורה רק בהוצאות הבית אלא גם בהוצאות בני הבית. לאחר הכנת הרישום תקבלו תמונת מצב ברורה יותר לגבי מגוון ההוצאות וההכנסות שלכם ויהיה לכם קל יותר לקבל החלטות היכן ניתן לצמצם.

שלב 2 – משכנתא/שכירות:

לכל אדם כמעט יש משכנתא או דמי שכירות שהוא משלם כדי לגור בביתו. בזמנים נואשים צריך לנקוט באמצעים נואשים. אם המצב הכלכלי לא פשוט ואתם מסיימים את החודש במינוס, יהיה עליכם לבצע פעולות שונות כדי לחסוך בעלויות. לעתים הפעולות הנן קשות אך קריטיות להמשך הקיום של המשפחה. כך למשל, מעבר דירה לדירה קטנה יותר ותשלום שכירות נמוך יותר. במקרים בהם יש משכנתא וכבר עברו כמה שנים מתחילת המשכנתא בדרך כלל ניתן יהיה למחזר את המשכנתא ולהפחית את ההוצאה החודשית בסעיף זה.

שלב 3 – רשימת קניות:

משימה שאתם כבר ודאי מכירים ושמעתם עליה, והיא חלק מעניין ניהול כלכלת בית. תתפלאו לשמוע כמה אנשים מבזבזים על מוצרים שנזרקים כי פג תוקפם או לחם שמתייבש או אוכל שנזרק כי הוכן בכמויות גדולות. בשלב הזה של החיים אתם כבר וודאי יודעים כמה אוכל אתם ובני משפחתכם צורכים. אין צורך לחיות במחסור וכי ניתן למלא את הבית במוצרי מזון ובשתייה אך כאשר זה יתוכנן באמצעות רשימה חכמה לדברים שבאמת צריך ולא להתפתות לכל מבצע שיש בסופר, ניתן יהיה לחסוך כסף רב בסעיף הוצאות זה.

שלב 4 – חשמל חשמל חשמל:

במרבית הבתים בישראל הוצאות החשמל סביב כמה מאות השקלים בחודש. הוצאות חשמל ניתן להפחית בקלות על ידי כיבוי אורות כשלא נמצאים בבית, התקנת דוד חדש או שעון לדוד, הפחתת כמות הפעמים שמרתיחים את הקומקום במהלך היום, כיבוי טלוויזיות כאשר לא נמצאים בחדר ועוד.

ישנם עוד סעיפים רבים שבאמצעותם ניתן לחסוך בהוצאות הבית ובהוצאות בני המשפחה כמו צעצועים, מותרות, אירועים, הוצאות הילדים ועוד. קחו בחשבון את כל ההוצאות שלכם ואת ההכנסות שלכם כתקציב המחיה שלכם והתנהלו בחכמה כדי להימנע מנטילת הלוואות לסגירת המינוס שרק יגדילו את ההוצאה החודשית.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here