משחק הקלפים הידוע שהתחיל כסדרת אנימה יפנית המפורסמת במגזין מקומי והמשיך לסדרת טלוויזיה כבש את העולם וכעת מיליוני אנשים בעולם משחקים במשחקי הווידיאו ורבים יותר צופים בפרקי הסדרה. הסדרה שודרה בארץ החל משנת 2003 שנה אחרי שהתחילה להיות משודרת בארה"ב. הסדרה מבוססת על משחק דו קרב מפלצות הבנוי על קלפים. גם משחקי הווידיאו והקלפים הפיזיים אותם ניתן להזמין כיום מחו"ל מבוססים על אותם קלפים המוכרים מהסדרה.

החוקים הבסיסיים של המשחק:

בדרך כלל מדובר בקרבות אחד על אחד, על אף שבסדרה ראינו גם קרבות זוגות ולעתים קרב של משתתף אחד מול כמה משתתפים יחדיו (כמו לדוגמה בפרק שצ'אז הגיע לאקדמיית הצפון בסדרה GX). במהלך הקרב יש כמה שלבים שעובר כל משתתף עד שמתחלף תור:

  1. שליפת קלף מהחפיסה
  2. תור מעבר בין זמן השליפה לתור הראשי
  3. תור ראשי – בו מבוצעים מהלכי המשחק (ניתן לזמן מפלצת או להניח קלפי קסם/מלכודת או להשתמש בקלפי קסם).
  4. תור קרב – בו ניתן לבצע קרבות מול היריב
  5. תור מעבר נוסף – אם תרצו לבצע פעולות נוספות אחרונות לאחר תור הקרב ולפני סיום התור שלכם.
  6. סיום התור.

לאחר כל השלבים האלה התור עובר ליריב וכך מתקדם המשחק. ישנם קלפים מיוחדים או אפקטים של קלפי משחק שעובדים רק בזמנים ספציפיים במהלך תור שלכם או של היריב.

למשחק אינספור אסטרטגיות וכיום מונה מאות חפיסות שונות ואלפים רבים של קלפים שמהן ניתן לייצר אינספור אסטרטגיות וחפיסות מותאמות אישית. בסדרה המקורית כל משתתף מתחיל עם 2000 נקודות חיים, בסדרה GX התקדמו ל-4000 חיים וברוב המשחקים כיום תוכלו למצוא שכל משתתף מקבל 8000 נקודות חיים.

כדי להתחיל לשחק יהיה עליכם להכיר את חוקי המשחק קודם לכן ואת סוגי הקלפים הבסיסיים לפני שאתם מתקדמים לקלפי סינסרון או XYZ של הסדרות החדשות.

סוגי הקלפים:

  • מפלצת רגילה
  • מפלצת עם אפקט מיוחד
  • קלף קסם
  • קלף מלכודת
  • קלף שדה
  • קלף מיזוג
  • קלף ריטואל

כל חפיסה מכילה בין 40 ל-60 קלפים. ניתן לצרף עד 15 קלפים לחפיסה הצדדית (שבה בדרך כלל מכניסים את מפלצות המיזוג, מפלצות XYZ ומפלצות סינסרון).

חשוב להבין שהחפיסה היא לא אוסף של המפלצות הכי חזקות וכי כדי להגביר את הסיכוי לנצח יש לבנות חפיסה מאוזנת שכוללת גם קלפי קסם ומלכודת ומצד שני כוללת מספיק מפלצות שניתן לזמן ברגע נתון כדי לא להיתקע ללא הגנה/התקפה.

עוד על כך בחלק הבא.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here