איך לשחרר עצירות במהירות?

אשר יצר היא ברכה אותה אומרים ביציאה מהשירותים, בקטע מסוים האדם מברך: "אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים…".  כל מי שחווה את הסבל האיום הזה כאשר ממש אבל ממש רוצה אבל זה לא יוצא, יוכל להבין מהיכן היא נולדה. הפסח הבא עלינו לטובה מזכיר לנו את הנסים שעברו אבותינו ביציאתם מעבדות לחירות, את פתיחת ים סוף, עמוד האש ובעיקר את המכות שהנחית ה' על המצרים. אבל היתה מכה אחת שדווקא העם הקדוש קיבל – המצות! או נכון יותר יהיה לכתוב – העצירות שהמצות מביאות איתן.

פקקים – לא רק באיילון…

אם כן, לגוף האדם קשה ביותר לעכל את הקרקר המרובע. אבל בואו נבין רגע מהי תופעת העצירות.
תופעת העיכול השכיחה ביותר היא עצירות וכ-20% מכלל האוכלוסיה סובלים ממנה. בהגדרתה, עצירות היא אחד מהמצבים הבאים:

  • ישנן רק שלוש יציאות בשבוע או פחות.
  • קיבלנו "שעה ביציאה".
  • למרות שיצאנו מבית הכיסא, אנחנו עדיין מרגישים שלא היינו פתוחים מספיק והשארנו דברים בבטן.

במאמר זה לא ארחיב 😅 על עצירות הנגרמת בשל בעיה רפואית, אורח חיים או תופעות לוואי של תרופות אחרות כי לא לשם כך התכנסתם ואתם יושבים עכשיו וקוראים את זה מהנייד. לא, מאמר זה בא לתת כמה עצות לזירוז התהליך ולהקלה במצב, ולו במעט.

קקה תעשו את זה כמו שצריך

אם כן, ישנן כמה וכמה פעולות שתוכלנה להקל על העומס בפקקים, לפניכם שלוש שמצאתי אותן כיעילות ביותר:

  1. שזיפים מיובשים – תרופת הסבתא שהוכחה מדעית:
    בשזיף מיובש ישנה כמות גדולה של פחמימה טבעית הנקראת סורביטול. הפחמימה מרככת את הצואה בזכות נוזלים שהיא מחזירה אל המעי הגס. הדרך הטובה ביותר לנצל את השזיפים היא לבשל אותם ולשתות את הקומפוט על בטן ריקה (הכי יעיל בבוקר). לעומת זאת, מי שהמחשבה על מרק שזיפים לא עושה לא את זה יוכל להסתפק גם באכילת שזיף מיובש, זה יעשה את אותה העבודה רק מעט יותר לאט.
  2. נס פח השמן של פסח: במצב חירום הוא השח"ל של המעיים. השמן מסייע להניע את הצואה ולצאת אל האור על ידי גירוי המעיים. המתכון פשוט – כף שמן בבוקר וחזרה על הפעולה במהלך היום, תלוי בחומרת המצב. מתכון לאניני הטעם? הוסיפו לימון, גם בו יש חומרים שעוזרים לשחרור המולדת.
  3. למיסיונרים שבינינו: לא עובדת לכם התנוחה עד עכשיו? נסו לשנות! שיטה ידועה היא להניח שרפרף קטן מתחת לרגליים, קרבו את החזה לכיוון הברכיים עד כמה שניתן ופשוט תנו לדברים לזרום מעצמם. האמת? אני מדמיין את הסיטואציה תוך כדיי הכתיבה וכבר רבע שעה גם לי יש כאב בטן מרוב צחוק. אבל צחוק או לא – זה עובד.

מצחיק אבל לא צחוק

המאמר נכתב ברוח שטות של ערב חג אך אין הכתוב בא לזלזל בכאב, הסבל ובעיקר הסכנות שיכולה התופעה להביא עמה. אם העצירות ממשיכה ושום דבר לא עוזר יש לפנות לטיפול רפואי. עצירות שאינה מטופלת כראוי עלולה לגרום לדלקות במעי, ריח רק מהפה, גזים ובמקרים מסוימים אף לדלקת מפרקים.
ולא בנימה זו, אאחל לכולכם חג שמח וכשר, שחול המועד יעבור לכם חלק ושלא תצטרכו לקרוא עוד מאמרים כאלו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here