המטבח בבית של כל אחד מאתנו הוא החלל המרכזי ביותר, בו כל המשפחה נמצאת במהלך רוב שעות היום. גם אם הארוחות המשפחתיות לא תמיד מתבצעות ביחד באופן קבוע עם כל המשפחה, כל בן משפחה נכנס למטבח לפחות כמה פעמים במהלך היום. אם נחשוב על כך, הרי הדבר הראשון שאנו עושים כאשר אנחנו חוזרים הביתה מיום עבודה או סידורים הוא לגשת למטבח, לפתוח את המקרר או לגשת אל הכיריים ולראות מה מתבשל בסיר שמונח עליהן. מכיוון שהמטבח בבית מפיק את כל המאכלים שבני המשפחה נהנים מהם, ניתן לומר כי זהו החלל המרכזי שמלכד את כל המשפחה יחד. ומשום כך, חשוב לשמור על סדר במטבח במהלך כל היום.

מחזירים כל דבר למקום

לא סתם אמא שלנו אמרה לנו בכל פעם שהיינו קטנים "אני מבקשת להחזיר כל דבר למקום", או "תחזירו את זה בבקשה למקום ממנו לקחתם את זה". הדבר המרכזי שעוזר לשמור על הסדר ולא רק במטבח הבית, הוא השמירה על הסדר של כל פריט ופריט. הוצאנו קופסה של דגני בוקר כדי לאכול? הוצאנו חלב מהמקרר? פשוט צריך להקפיד להחזיר את הדברים האלו למקום בתום השימוש, וכך לשמור על הסדר.

שומרים על כיור נקי מכלים

אף אחד לא אוהב לשטוף כלים, זו עובדה. מזל שהומצא מדיח הכלים שמקל על מלאכת ניקיון הבית. אך כדי להפעיל מדיח צריך למלא אותו בכלים. במקום לצבור כלים רבים בכיור, וכך לחסוך בחשמל עם הפעלת המדיח בתדירות גבוהה, פוט שוטפים כלים בודדים מיד סתום השימוש בהם.

הוצאנו צלחת, סכו"ם וכוס כדי לאכול ארוחת צהריים זריזה לבד בפינת האוכל? במקום להניח את הכלים בכיור לאחר סיום הארוחה, פשוט מקדישים שתי דקות לשטיפה של הכלים האלו וכך שומרים על הניקיון והסדר במקום לצבור כלים מלוכלכים בכיור.

מקצים לכל כלי במטבח מגירה או ארון משלו

כדי לשמור על הסדר במטבח, חשוב להקצות לכל כלי קטן או גדול את הארון או המגירה הייעודיים לו. כך כאשר לכל כלי או סדרה של כלים יש מקום מוגדר, יהיה לנו ולכל בני הבית הרבה יותר קל לשמור על הסדר במטבח.

מקפידים על שיש נקי מחפצים ופריטים

כדי שמטבח יראה נקי ומסודר צריך לשמור על שיש נקי מחפצים או כלים שונים. מכיוון שמשטח השיש גדול מאוד, זה מאוד מפתה להניח עליו כלים או חפצים שונים כי הרי יש מקום – אך ככל שהשיש יהיה עמוס בחפצים כך המטבח יראה פחות מסודר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here