חוויית משתמש באתר היא הגדרה למונח חדש שנכנס לעולם השיווק בשנים האחרונות. מדובר למעשה בשיפור השימוש באתר ובמערכות שלו ובשיפור איכות הגלישה בו. שיפור חוויית המשתמש באתר משמעותית מאוד לקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש אך עבודת האופטימיזציה על חוויית המשתמש איננה פשוטה וכדאי לתת לחברה מקצועית לבצע אותה עבורכם.

חווית משתמש – משפרים אותה בשלבים

שלב 1 – דמיינו את עצמכם בנעלי המשתמש. נסו להבין כיצד תרגישו בגלישה באתר או בשימוש במערכת שלכם. האם הכיתוב ברור? הגרפיקה נעימה לעין? האם הניווט באתר הוא נוח ויעיל? האם יש משהו שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את חווית השימוש והגלישה באתר? רשמו את כל הערות.

שלב 2 – צרו רושם ראשוני מצוין על ידי עיצוב נכון של העמוד אליו הגולש מגיע לראשונה. לרושם ראשוני באינטרנט יש כמה שניות בודדות בלבד מהרגע שהגולש החליט להיכנס לאתר שלכם. השניות האלה כוללות את זמן הטעינה של עמודי האתר. אם לאתר ייקח זמן רב לעלות הגולשים וודאי יצאו ממנו במהירות. וודאו כי לכל עמוד שהגולשים יגיעו אליו יש כותרת ראשית מעניינת שתמשוך את תשומת ליבם ותגרה אותם להמשיך לקרוא.

שלב 3 – ארגנו היררכיה ברוריה של הקטגוריה והעמודים באתר שלכם. רשמו את הנושא הראשי שהאתר שלכם עוסק בו ואת תתי הנושאים השונים. דאגו לתפריטים ברורים ומגוונים (תפריט עליון, תפריט צדדי ותפריט תחתון) שבכל שלב בגלישת האתר יוכלו הגולשים לנווט לעמודים שמעניינים אותם.

שלב 4 – הניעו לפעולה – לעתים כדי שאנשים יעשו מה שאתם רוצים אתם צריכים להניע אותם לעשות זאת. אם אתם רוצים שהגולשים יפתחו חשבון חדש, יישמו למערכת, ישאירו פרטים, יצרו אתכם קשר או ירכשו מוצר כלשהו – אתם צריכים לנווט אותם לעשות זאת. זה לא מבטיח שהם יעשו זאת אבל זה בהחלט יגדיל את אחוז ההמרה שלכם באתר וגם את חוויית המשתמש של הגולש שיהיה לו קל יותר למצוא את פרטי ההתקשרות הללו.

שלב 5 – הגיבו למשתמשים שלכם – כאשר אלה יוצרים קשר באתר השיבו להם עם הצעד הבא "תודה על פנייתך! ניצור עמך קשר ב-2 ימי העסקים הבאים". אם אתם יכולים להוסיף מייל אוטומטי שיענה ללקוח שנציג יחזור אליו בהקדם זה עוד יותר טוב.

ואם נסכם

לסיום נאמר שחשוב לעקוב אחר ביצועי האתר. בסופו של דבר זמן שהיה באתר וכמות הדפים שגולש ביקר בהם באתר יכולים להיות מדדים טובים לבחינת חוויית הגלישה שלו ואופן חוויית משתמש שלו באתר. תוכן בעל ערך וביצוע פעולות שונות לשיפור מהירות וחווית הגלישה הן המפתח להצלחת האתר שלכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here