לאחר שנים שבהם חסכתם וחסכתם אתם מעוניינים להגשים את החלום שלכם לקנות דירה, רצוי עם נוף לים, גישה לחניה וקרוב עד כמה שניתן למרכז המסחרי בעיר. העניין הוא שאתם מחפשים דירה במשך שבועות על גבי שבועות ללא תוצאה ממשית. כבר בחנתם את לוח הדירות באינטרנט ואפילו שאלתם לדעתם של חברים קרובים שכבר רכשו דירה, אך עדיין לא הצלחתם למצוא דירה לפי דרישותיכם. כאן אתם יודעים שמגיע הרגע לפנות אל מתווך דירות מקצועי ולפתור את העניין שמטריד אתכם כל כך.

טיפים לבחירת מתווך דירות מקצועי

מתווך דירות מקצועי יודע למצוא עבורכם את הדירה המתאימה לכם ביותר. הוא שומר על קשר עם מוכרי הדירות, וכן עם בעלי מקצוע שונים כמו אדריכלים, מהנדסי בניין, מעצבי פנים או עורכי דין. כמו כן, ברשותו של המתווך המקצועי מצויים כלים דיגיטליים המסייעים לו בחיפוש. בדרך זו, יכול המתווך למצוא לכם דירה משתלמת שמעולם לא ראיתם בלוח הדירות האינטרנטי. אבל לפני הכול, עליכם לדעת איך מוצאים מתווך מקצועי שיחסוך לכם בזמן יקר וימצא את הדירה המתאימה לכם:

  • מתווך בעל רישיון – לכל מתווך צריך להיות רישיון בתוקף ממשרד הפנים. המתווכים עוברים בחינה מסודרת ומקבלים רישיון לזמן מוקצב שיש צורך לחדש בכל עת. אפשר לבקש מהמתווך להציג עבורכם את הרישיון או פשוט לבדוק אם שמו של המתווך מופיע ברשימת המתווכים באתר של משרד הפנים.
  • ללא עבר פלילי רלוונטי – אחד מתנאי הסף של המתווכים הוא אי קיומו של עבר פלילי מתחום המקרקעין. בעידן האינטרנטי שלנו קל להקליד את שמו של המתווך בשורת החיפוש בגוגל ולבדוק אם שמו אינו מוזכר לרעה בתקדין.
  • מתווך בעל יחסי אנוש טובים – מכיוון שאתם והמתווך עומדים לעבוד לאורך תקופה ארוכה, כדאי לבחור מתווך אמין המעניק יחס אישי לכל לקוח. כך שתוכלו להרגיש חופשיים לפנות אליו לגבי כל שאלה ובקשה ובסופו של דבר גם להמליץ עליו לאחרים.
  • מתווך מומלץ – ואם מדברים כבר על המלצות, הרי שכדאי לחפש המלצות על המתווך שלכם, בייחוד אם יש לכם חברים שעד לא מזמן קנו דירה דרך מתווך. אם יש לכם המלצות ממקור ראשון, תוכלו להיות בטוחים יותר לגבי אמינות העסקה שלכם.

כמה משלמים למתווך?

מתווך דירות מקצועי רשאי לקחת כ-2% מכלל העסקה משני הצדדים – מוכר והדירה והקונה. ישנם מתווכים המציעים עסקאות אף בפחות מכך, אך לא כדאי למהר ולסמוך עליהם. שכן, לא אחת מדובר במתווכים מתחילים או בלתי מקצועיים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here