איך מורידים חום?
pixabay

אם גם אתם נוטים לשנן לעצמכם "אני לא חולה, אני לא חולה" וממשיכים להגיע לעבודה גם כשכל הגוף כואב, אתם ככל הנראה נואשים למצוא את הדרך אשר תוריד את החום ותשבור את רצף המחלה. לא תמיד תאלצו לפנות אל הכדורים שמורידים חום, מעניין לגלות כי קיימות פעולות שונות בהן תוכלו לנקוט על מנת להוריד את חום הגוף.

נפרדים מהכאב אבל לא מהמחלה

בשלב הראשון חשוב למיין כי לעלייה של חום הגוף ישנה חשיבות ביולוגית. זו למעשה אחת הדרכים של גוף האדם להיאבק עם חיידקים ווירוסים ממזרים אשר הסתננו לגוף ועשויים לגרום לו לחלות. עלייה מתונה בחום הגוף, עד ל38 מעלות צלסיוס, לרוב אינה דורשת את מעורבותם של כדורים שונים, ואפילו מומלץ לתת לגוף שלנו להילחם את המלחמות שלו בעצמו. אך בשעה שחום הגוף עולה ועולה, הכאבים מתחילים. במידה והחום מגיעה לאזור 42 מעלות, הרי שהדבר עשוי להיות מסוכן לחיי האדם. החום גבוה, חלבונים אשר נמצאים בגופנו עוברים דנטורציה ומשנים את המבנה שלכם בצורה תמידית, הדבר עשוי לגרום לנזקים חמורים. על כן רבים מוצאים את עצמם מחפשים אחר שיטות להורדת החום אשר לא כוללות רק את האקמול. זכרו כי הורדה של החום אמנם לא אומרת כי אתם תבריאו בין רגע, אלא רק כי הדבר יחסוך מכם כאבים לא מעטים.

מתחילים להרגיש טוב יותר

אמנם כולם מכירים את הכדורים השונים אשר יורידו את חום הגוף תוך מספר דקות, אך במידה ואתם מחפשים אחר דרכים נוספות להורדת החום, המשיכו לקרוא וגלו איך גם תרופות הסבתא יכולות לעזור.

  • מתחממים ונהנים – אמנם אנו מנסים לקרר את הגוף, אך בעת התמודדות עם חום, מומלץ להתכסות כמה שיותר, שמיכות, פליזים ישנים מהצבא וגרביים חמות. התכסו בכמה שיותר שכבות לפני השינה ולאורך הלילה אתם ככל הנראה תתחילו להזיע. זהו הסימן לכל כי החום מתחיל לרדת.
  • כמו דג במים – הקפידו להמשיך לשתות, השינויים הגובה החום עשויים לגרום לכם להתייבשות והדבר יקשה על החלמתכם. המשיכו לשתות תה, מים ומרקים, למעשה כל נוזל שתוכלו לשמור בבטן.
  • לחלוט ולא לחלות – כולם יודעים כי הרפואה המודרנית התפתחה מן הטבע והצמחים השונים. כך שאין זה יפתיע כי חליטה של צמחים מסוימים תוכל להוריד ביעילות את חום הגוף, זאת על ידי העובדה כי צמחים אלו משתנים ומעודדי הזעה. בין הצמחים הללו נוכל לראות גם את הפטל וורד הבר לצד ציפורן, קינמון, הל, פלפל שחור, צ'ילי וחרדל.

חשוב לזכור כי פתרונות אלו אינם מבטיחים החלמה מלאה. הם לא יגרמו לכם להחלים מדלקת ריאות ולא יפתרו צינון. במידה והחום שלכם לא יורד מ38 מעלות במשך שלושה ימים ואף פתרון לא מצליח לעזור, פנו לרופא האישי שלכם באופן מיידי על מנת לקבל את הטיפול המתאים.

מכת חום היא האויב

עונת האביב עשויה לחשוף אותנו לתחילתם של גלי חום כבדים. הסכנה בימים אלו היא בעלייה של חום הגוף מעל ל־40 מעלות כתוצאה מחשיפה לחום סביבתי גבוה או בעקבות מאמץ גופני. זכרו כי מכת חום עלולה לפגוע במוח ובמערכות חיוניות והיא אף עשויה לסכן את החיים. במידה ואתם או האנשים היקרים לכם לקו במכת חום, השלב הראשון יהיה קירור של הגוף על ידי מים קרים עד לירידה של החום לטמפרטורה של 38.9-38.3 מעלות צלזיוס. מעבר לכך חשוב מאוד לפנות לקבלת עזרה רפואית באופן מיידי.

תרגישו טוב!

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here