איך מנסחים הסכם ממון?
מקור pixabay

אתם עומדים להתחתן או חושבים על כך, וסיפורי הזוועות שאתם שומעים על גירושים מכוערים ומחלוקות משפטיות מתחילים לערער אתכם. ראשית תירגעו, נכון אף אחד לא מתחתן בשביל להתגרש אבל עדיין במציאות של ימינו לפיה אחד מכל שלוש זוגות מתגרש טבעי שתחששו, ותחשבו על הסכם מוקדם על מנת למנוע בעיות ומחלוקות אם חלילה הזוגיות לא צולחת.

במיוחד בשבילכם הכנו מדריך קצר לניסוח הסכם ממון הוגן לשני הצדדים.

  1. דירה ונכסים- לפי החוק דירה אשר בן הזוג רכש טרם התחתן עם בת זוגו שייכת לו מבחינה משפטית. בדרך כלל הנהוג וההוגן הוא למכור את הנכס ולהתחלק באופן שווה בזכויותיו.
  2. התחשבות בעתיד- ישנם בני זוג רבים המסכמים כי סכום המזונות יהיה בסביבות ה2500 שקלים לילד והדבר מקובל לשני הצדדים,  אך חשבו לרגע מה קורה כאשר לזוג 4 ילדים והכנסותיו נטו של הגבר עומדים על 12,000 אלף שקלים. לכן חשוב לנסח הסכם המתחשב בהכנסות העתידיות של שני ההורים, תוך חישוב מוסכם על שני הצדדים עבור אחוז דמי מזונות משכר ההורה בהתחשבות לכמות הילדים. בכל מקרה שכר המינימום עבור שילום דמי מזונות עבור ילד הוא 1250-1350 שקלים.

הסכם ממון- לא מילה גסה

רבים מפחדים בכלל לעלות את נושא ההסכם ממון על הפרק כיוון שלא מדובר במונח לא "רומנטי" אך חשוב לזכור כי במקרה של פרידה חלילה הרבה יותר לא רומנטי לנהל ריבים מכוערים וסכסוכים משפטיים מול הילדים. עו"ד מורן ליברמן מומחית בניסוח הסכמי ממון הוגנים לשני הצדדים תשמח לסייע לכם. https://mli-law.co.il

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here