תמונות הן חלק בלתי נפרד מחיינו, ובשנים האחרונות אני עדים לכך שגם הסמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. בין אם אתם רוצים לצלם תמונות בטיול שלכם לחו"ל, לצלם תמונה או סרטון לרשתות החברתיות או אפילו לצלם את עצמכם לצרכים פרסומיים/שיווקיים תוכל ולעשות את כל זה באמצעות הסמארטפון ואפילו די בקלות. אנו מניחים שאת כפתור הצילום אתם כבר מכירים, אז בואו נתקדם לדברים הקצת יותר מעניינים.

טיפ 1 – נושא הצילום:

ראשית יהיה עליכם להחליט מה יהיה נושא הצילום שלכם. כאשר אתם בטיול ומבקשים ממישהו שיצלם אתכם הרי זה ברור מה נושא הצילום, אך כאשר מדובר בצילומים מסוג אחר כדאי למקד את המצלמה לאותו נושא. כך למשל אם אתם רוצים לצלם תמונת סטודיו כתמונת פרופיל כלשהי או לצלם מנה במסעדה שלכם לאתר המסעדה או אפילו רוצים לצלם את הילד שלכם משחק כדורגל. בהתאם לנושא הצילום תוכלו למצוא דוגמאות רבות באינטרנט של כיצד התמונה צריכה להיראות וכך תוכלו לכוון את מיקום הנושא בצורה ראויה בתוך התמונה.

טיפ 2 – מיקום, רקע ותאורה:

כעת יהיה עליכם להתחשב במקום שבו אתם הולכים לצלם או להצטלם, ברקע שאתם רוצים שיהיה ובתאורה כמובן. מצלמה של סמארטפון יכולה אולי לכלול פלאש אך לא תמיד כדאי להשתמש בו זה תלוי היכן אתם נמצאים. כאשר מדובר על תמונות ללא פלאש צריך להתחשב בתאורה הטבעית החיצונית ולדאוג שתהיה מספיק חשיפה לאור שהתמונה לא תצא חשוכה. לגבי מיקום נכון של אובייקט הצילום והרקע זה כבר עניין של כמה רקע אתם רוצים להראות ואיזה חלק. אם אתם רוצים לצלם את עצמכם על רקע הרים ונוף יפה, תרצו מצד אחד לכלול את הנוף ברקע אך מצד שני לא להיות רחוקים מדי בתמונה כדי שבקושי יראו אתכם.

טיפ 3 – עומק שדה וטריקים של מצלמה:

עומק שדה הוא מושג בצילום שבו יש חלק מהתמונה המוצג בצורה חדה, כאשר מסביבו יש שטח מטושטש. במצלמות סטילס ומצלמות דיגיטליות אחרות תצטרכו להגדיר את מהירות התריס ומרחב הצמצם כדי לשחק עם עומק השדה בתמונה שלכם, אולם בטלפונים מתקדמים ישנה אופציה לצלם בטכניקת עומק שדה, כאשר אתם מסמכים על המסך היכן אתם רוצים שיהיה החלק החד. זהו טריק מצלמה נהדר כאשר אתם רוצים להבליט את הנושא ולהשאיר רקע צבעוני אך מטושטש שלא יגנוב את הפוקוס לנושא.

לסיכום; ישנם עוד טיפים רבים הקשורים לצילום אותם תוכלו ללמוד במאמרים נוספים באתר. אם יש לכם טיפים נוספים תוכלו לחלוק אותם כאן למטה באתר ולהשאיר תגובה.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here