איך מתמודדות חברות הביטוח עם נזקי הוריקן?

יותר משנה לאחר תקופת ההוריקנים בארצות הברית ובעלי הנכסים עדיין נאבקים על כספי הביטוח.

מרבית התביעות של בעלי הנכסים בארצות הברית אשר לא היו מבוטחים לחלוטין מתעסקות בנושא אובדן ההכנסה בעקבות אסונות טבע. מארי גרנוויל, מנכ”ל קבוצת Sterling המבצעת הערכות מצב מסביר כי "לאחר אסונות טבע יש נטייה להמעיט בערך כמות הנזק או זמן ההתאוששות".

בטיפול בנזקי סופת הארווי, מתוך כלל התקציב של כספי הביטוח, כ-4.8 מיליארד דולר הוקצו לטקסס אשר רואה בסכום כמתנה מבורכת שנועדה לטפל בנזקי הסופה שהתרחשה באוגוסט 2017 ולמנוע נזקים עתידיים על ידי חיזוק התשתיות. זה לא הסכום המשמעותי הראשון שקיבלה טקסס- מוקדם יותר אישרה הסוכנות הפדרלית של ארה”ב לניהול החירום, העברת סכום מוערך של מיליארד דולר למימון נזקי הארווי. בנוסף, FEMA אישרה תקציב של עשרות מיליוני דולרים עבור מחוז האריס שנפגע בסופה.

מעבר לכספים שנועדו לטפל בנזקי הסופות, סכום אדיר המוערך בכ-111 מיליון דולר מיועד לביצוע מחקרים שמטרתם להפחית את נזקי השיטפונות והסופות העתידיים בארצות הברית.

רועי מרציאנו, שותף מנהל בחברת  CITYR השקעות נדל"ן בארה"ב מוסיף כי "יש הרבה נזק נוסף שלא נלקח בחשבון ומשפיע על זמן ההתאוששות". כך למשל, הוריקן מריה שפקד את פורטו-ריקו והביא להרס של אלפי יחידות דיור יצר מספר עצום של תביעות. הכמות הגדולה השפיעה על מהירות עיבוד התביעות ותהליך הטיפול היה איטי מאוד. מקרים דומים ניתן לראות ביוסטון לאחר הוריקן הארווי. פגיעת ההצפות הביאה עסקים רבים לפתיחת תביעות בגין אובדן הכנסה ורבים מבעלי הנדל”ן המסחרי עדיין נמצאים בתהליך מול חברות הביטוח.

אורי פריש, שותף מנהל בסיטי אר מסביר שהפתרון עוד רחוק: ככל שהתביעות מעובדות מהר יותר, העסק יכול לחזור לפעולה מהר יותר. אך תביעות של אובדן הכנסה בעקבות אסון טבע מסבכות את העניינים ומאטות את התהליך.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here