קשה לנו להאמין שהאדם שאנו אוהבים כל כך מתמכר לחומרים מסוכנים כמו הסמים. אך חומרים חזקים אלה משפיעים על גופו ונפשו של האדם, ואתם יודעים כי יקירכם אינו מתנהג כתמול שלשום. לפתע, הוא נעשה אלים, מסרב לתקשר כראוי, הוא צועק עליכם ומקלל אתכם וגם נוטה להסתגר בחדרו במשך שעות ארוכות. וזה עוד מבלי לדבר על כך שהוא נעדר מהבית לעתים קרובות ומסתובב בקרב אנשים מפוקפקים. אך גם כאשר המצב נראה חסר תקווה, תמיד יש למי לפנות. מרכז גמילה מסמים יכול לסייע ליקירכם להתנקות. וכן, גם אתם יכולים לעזור לו.

מה אפשר לעשות כאשר אחד מבני הבית מכור לסמים

לא קל לראות את יקירכם סובל, אך יש בהחלט מה לעשות. אם אתם שמים לב לשינויים התנהגותיים ופיזיים בקרב המכור, אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

  • נסו לקבל את המצב – נכון, זה קשה. אבל אם תמשיכו להתכחש למצבו של המכור, הוא לא ישתפר. במקום זאת, קבלו את העובדה שהוא זקוק לעזרתכם ועשו הכול כדי לסייע לו.
  • פנו לעזרה – והכוונה היא לעזרה מקצועית המוצעת לא פעם על ידי מרכז גמילה מסמים. במרכז זה פועלים אנשי מקצוע שונים – רופאים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים שנועדו לעזור למכורים.
  • הגיעו לקבוצות תמיכה – כי בסופו של דבר גם אתם זקוקים לעזרה וסיוע בתקופה בלתי פשוטה זו. המרכז יסייע לכם להבין שאתם לא לבד במאבק. תוכלו להכיר אנשים שונים, להתוודע לבעיות של אחרים ולצאת מחוזקים יותר.

מה יעשו במרכז גמילה ואיך עוזרים להיגמל

ההחלטה לשלוח את המכור לטיפול בתוך מרכז גמילה מסמים היא החלטה נכונה והכרחית להמשך חיים תקין. הגמילה מסמים במצב זה נעשית בהדרגה. בשלב הראשון מרגילים את הגוף לחיות ללא סמים. מדובר בתקופה בלתי פשוטה עבור הנגמל, והיא אורכת בדרך כלל בין שלושה חודשים לחצי שנה. במהלך התקופה הזו מפחיתים את כמות הסמים בגוף, עד שהאדם מתרגל לחיות בלעדיהם. תקופה זו מלווה בסימנים מורכבים כמו קריז, דיכאון, תשישות ועצבות, אך היא הכרחית לשלב הבא.

בשלב הבא יש צורך לוודא שהמכור לא יחזור לסורו. לפיכך, הטיפול הוא התנהגותי. המטופל לומד לחיות את חייו ללא סמים באמצעות קבוצת תמיכה ופיקוח של מדריכים. כך למשל, מעודדים את המטופל לנסות תחביבים שונים כמו ציור, קריאה, רכיבה על סוסים, ספורט אתגרי ועוד. לאחר מכן, מנסים לשלב את המכור במעגל התעסוקתי, והוא גם חוזר לחיק המשפחה.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here