שיקום נפשי
Credit: Pixabay.com

מי שסובלים מהפרעה דו קוטבית חשים תחושות מנוגדות קיצוניות במהלך שגרת חייהם. כך, מצד אחד, ירגישו אופוריה ושמחה לעתים ללא סיבה, ומנגד הם יכולים במהירה לחוש תחושות שליליות של דיכאון, איבוד עניין, קושי בקבלת החלטות ועוד. טיפול מותאם אישית במסגרת הוסטל תל אביב יסייע עבור שיקום נפשי של המטופל הסובל מהפרעה דו קוטבית. ניתן לקבל טיפול כזה במרכז טיפולי פרטי לנפש, בתמיכה של צוות מטפל מקצועי תחת פסיכיאטר ראשי וצוות רופאים ומטפלים.

מהלך הטיפול

במסגרת הטיפול עבור הפרעה דו קוטבית אבחון הוא שלב מקדמי חיוני. בהמשך, על בסיס תוצאות האבחון, מוצעת תוכנית טיפולית שכוללת שהייה ביתית או שהייה במרכז טיפולי – הכל בהתאם לנסיבות, לצרכים ולתוצאות האבחון כאמור. הטיפול הוא גם בליווי של עובדים סוציאליים מנוסים והסתייעות בבני משפחה לתמיכה רגשית שהיא מאוד חשובה ומרכזית.

מי שסובלים מהפרעה דו קוטבית חווים תסמינים רבים אשר מקשים מאוד על מהלך חייהם ופוגעים ביכולת להתקדם ולצמוח, ולפתח מהלך חיים בריא של משפחה וזוגיות, חיי חברה, קריירה, תחביבים ומהלך חיים הרמוני.

היכן מתקיים הטיפול

ישנו טיפול במסגרת אשפוזית בהוסטל וישנו טיפול שכולל שהייה בבית והגעה לטיפולים ממוקדים המשכיים במרכז הטיפולי הפרטי. ישנם מקרים בהם לא ניתן לקיים טיפול במקביל ללינה בבית, ובמקרים כאלו הלינה הינה במרכז עצמו לצד הצוות התומך. קירבה לים ולסביבה שקטה נטולת רעשי רקע והמולה מסייעים להתמקדות בטיפול ופיתוח יכולות עצמאיות אצל המטופל עצמו. ולכן מרכז טיפולי פרטי בקרבת הים מספק למטופל כלים רבים להתמודדות. יש לציין כי לא כל מקום טיפול הוא אידיאלי עבור הפרעה דו קוטבית, ולכן יש לשקול מסגרת טיפולית מרוחקת מעט בקרבת הים.

מטרת הטיפול

שיקום נפשי הוא המטרה העיקרית בטיפול, באמצעות הגעה לאיזון. חזרה לתפקוד שגרתי ונורמלי היא הצלחת הטיפול ויש לציין כי לא תמיד החזרה לשגרה היא בבת אחת באופן חד, אלא יכולה להיות הדרגתית ותוך כדי תנועה המטופל מקבל התאמה של מסגרת הטיפול.

צוות מקצועי הינו קריטי להצלחת הטיפול, ובמרכז טיפולי פרטי כדוגמת רוח ים בית מאזן, ישנו צוות מקצועי בעל ניסיון רב שנים שעבר את כל ההכשרות המתאימות, ומציע את טכניקות הטיפול והכלים החדשניים ביותר שיש. הרופא המוביל הינו הפסיכיאטר, ולצידו צוות תומך רחב של עובדים סוציאליים, אחיות ועוד. הפרעה דו קוטבית אבחון וטיפול, ובהמשך חזרה לשגרת החיים – הם העומדים בבסיס הטיפול.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here