מאמן אישי מומלץ

פעם, לפני לא מעט שנים למען האמת, כל אישה שהיתה מצליחה מעט בעולם העסקים, מיד היתה זוכה לכתבות ענק ופרסומים רבים בתקשורת, שכן זה לא היה שכיח, לא היה נפוץ שאנשים יצליחו בעולם העסקים. העולם הזה היה נחשב גברי יותר, ועצם זה שנשים נכחו בו, זה היה מפתיע, אחת כמה וכמה, אם הן היו מצליחות.

אך היום, נשות עסקים מצליחות זה כמעט דבר שבשגרה. נכון שהמספרים עדיין נוטים באופן משמעותי לטובת גברים, אך אנחנו יכולים לראות את השינוי, הן במספר הנשים שנכנסות לעולם העסקי וכתוצאה מכך, גם במספר הנשים שמצליחות, בין אם מדובר בעסקים קטנים, ובין אם מדובר בעסקים גדולים.

ישנן סיבות רבות מדוע נשות עסקים מצליחות היום יותר מאשר בעבר, מן הסתם, מדובר במגוון רחב של סיבות שלא בהכרח קשורות אחת לשנייה, אך אנחנו יכולים להניח שכולן ביחד יוצרות את התמהיל הזה שמוביל לשינוי באופן כללי בקרב נשים, וגם באופן פרטני אצל נשות עסקים כאלה ואחרות.

לפני שניכנס להסברים מפורטים יותר, חשוב לציין נקודה משמעותית, אשת עסקים מצליחה לא חייבת להיות אשת עסקים מוכרת, לא חייבת להיות אשת עסקים בתחומים גדולים. אנחנו יכולים למצוא לא מעט נשות עסקים מצליחות בגזרה המקומית, העירונית, נשים שמשפיעות בעזרת העסקים שלהן והכוח שהן צברו בזכותם, על הסביבה בהיבטים כאלה ואחרים.

לכן, זה לא נכון לבחון את הנושא רק על פי מי שמקבלת יותר פרסום וחשיפה, אלא צריך להתייחס למכלול רחב של פרמטרים בשביל להסביר הצלחה.

מדוע יש היום הרבה יותר נשים עסקים מצליחות

הסיבה העיקרית היא, מן הסתם, שיש הרבה יותר נשים בעולם העסקים היום מאשר בעבר, ועל כן אנחנו יכולים לראות הרבה יותר נשים מצליחות. אך כאן עולה שאלה אחרת, מדוע יש יותר נשים בעולם העסקים מאשר בעבר.

התשובה הראשונה והבולטת היא, יותר נשים יוצאות לעבוד, יותר נשים מעדיפות לעשות קריירה ולא להישאר בבית עם הילדים, כפי שהיה נהוג בעבר. חלקן עובדות כשכירות, חלקן בוחרות לעבוד כעצמאיות, זה כמובן מכניס לא מעט נשים לעולם העסקים.

תשובה אחרת, אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר נשים שלמדו באקדמיה ועל כן יכלו להשתלב בתחומי מקצוע שונים. כמובן שגם פה יש את כל העניין של ההחלטה לעשות קריירה, אך גם את העובדה שעולם האקדמיה התרחב מאוד, נפתחו הרבה מקומות עם מסלולים וחוגים שונים.

כמובן שגם לציבור ולתקשורת יש משמעות והשפעה, מעצם העובדה שהם מעודדים נשים לצאת ולעבוד, במיוחד במגזרים שבעבר זה לא היה מקובל, היום זה כבר נראה טבעי שנשים לא רק יעבדו אלא גם יהיו חלק ממה שפעם היה מועדון סגור של גברים.

נקודה אחרונה, בסופו של דבר הכל זה חינוך, בבתים רבים האימהות והאבות דוחפים את הילדים שלהם, כולל את הבנות ללמוד ולהצליח.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here