איך אורזים דירה?
מקור evato

עוברים בקרוב דירה? איך תארזו את הדירה שלכם בצורה הנעימה והטובה ביותר? באופן כללי, לא מומלץ להתחיל באריזת הדירה רק ביום שלפני המעבר. באופן כללי, מומלץ שאריזת הדירה תמשך לפחות חודש. במהלך זמן זה, אתם עוברים על כל פריט, ובודקים האם יש צורך בו. סביר להניח, שחלק מתכולת הדירה תחליטו לזרוק או למסור.

שלב ראשון- כל אחד מבני הבית יארוז את חפציו האישיים. 

את השלב הראשוני של אריזת דירה, מומלץ לעשות לפחות חודש לפני המעבר. בשלב זה- כל אחד מבני הבית אורז לתוך קרטון את חפציו האישיים. לכל אחד מבני הבית יש ספרי קריאה, כלי כתיבה, וחפצים שהוא אוהב וקשור אליהם. את החפצים הללו, כדאי לארוז בהתחלה. במהלך האריזה, יחליטו בני הבית אילו חפצים לשמור, ואילו חפצים מצב בלוי שניתן לזרוק. 

שלב שני- אריזת בגדים.

בשלב הבא, יתחיל כל אחד מבני הבית לארוז את בגדיו. בחילה- מומלץ לארוז את הבגדים שלא שייכים לעונה הנוכחית. כלומר- אם אתם בעונת החורף- תארזו את הבגדים של עונת הקיץ. ואם אתם בעונת הקיץ- תארזו את הבגדים של עונת החורף. לאחר שסיימתם לארוז את הבגדים שלא תלבשו כעת, תתחילו לארוז בהדרגה את הבגדים שאתם לובשים. כל שבוע, תארזו עוד בגדים, עד שיישאר לכם בארון בגדים לכמה ימים. 

מומלץ שכל אחד מבני הבית יעבור על הבגדים לפני האריזה. משפחות רבות מוסרות הרבה בגדים לפני המעבר. כדאי לכם לעשות רשימה אילו בגדים מסרתם, והאם יש בגדים חסרים שעליכם להשלים. אך את הקנייה להשלמת הביגוד החסר, תעשו לאחר מעבר הדירה. 

אריזת המשחקים.

מומלץ להתחיל באריזת המשחקים, שבועיים לפני המעבר. חשוב מאוד, שלא ישעמם לילדים, כדי שלא יבלגנו מתוך שעמום את הארגזים שכבר ארזתם. כדאי לעבור על המשחקים, ולהחליט אילו משחקים ואילו משחקים לתרום. יש לכם משחקים שבורים או שחסר בהם חלקים? זה הזמן לזרוק! אם יש לכם משחקים בארון שאין בהם שימוש והם במצב טוב- מומלץ לכם לתרום את המשחקים. לאחר מעבר הדירה תוכלו להשלים ולקנות משחקים חדשים. בשבוע האחרון לפני המעבר, מומלץ להשאיר 2-3 משחקי הרכבה גדולים, שהילדים הכי משחקים בהם. 

אריזת הכלים במטבח.

באריזת הכלים במטבח, מומלץ להתחיל חודש לפני האריזה. כל כלי שלא יהיה בשימוש בחודש הקרוב- תארזו. אם יש כלים שלא עשיתם בהם שימוש כמה שנים- כדאי לכם לתרום את הכלים. כך, יתפנה לכם יותר מקום במטבח בדירה החדשה. בשבועיים לפני המעבר, כדאי להשאיר רק סכיני חיתוך, קולפן, תרווד וכפות ערבוב, ו1-2 סירים לבישול. 

עד המעבר, תוכלו לאכול בכלים חד פעמיים, ולהשתמש בקערות חד פעמיות. בשבוע האחרון לפני המעבר, מומלץ לכם שכל כלי המטבח יהיו ארוזים. תוכלו לבשל בסירים חד פעמים. ולכן, כדאי להשאיר רק את הקולפן וסכיני החיתוך. 

אין לכם זמן לארוז את הדירה?

יש משפחות שעמוסות מאוד בחיי היום יום, ואין להם זמן לאריזה. לכן, מומלץ במקרים אלו לשלם יותר, ולהזמין שירות אריזה מקצועי של חברת ההובלה. האריזה תיעשה ביום המעבר, או יום קודם. את מיון החפצים הבגדים והמשחקים, תעשו בעת פריקת הארגזים בדירה החדשה. 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here