pixabay

כעת, כאשר חודשי הקיץ הולכים ומתקרבים בצעדי ענק, אנו מתחילים בתכנון התוכניות שלנו. חולמים לטוס למדינה אקזוטית? או להשתתף בהופעה של הזמר האהוב עליכם? מוזמנים לאירועים של חברים ובני משפחה ונגמרו לכם כל הבגדים היפים? אין ספק שעם בוא עונת הקיץ – התקציב שלנו הולך ומצטמק בהתאם. לפתע, הכול נראה כה חשוב ואיננו יודעים כיצד לתעדף את ההוצאות על השמחות בחיינו.

כך, אנו מגיעים למינוס – כאשר כל המשכורת עליה עבדנו כל כך קשה הולכת ונמוגה לנגד עינינו. מרגישים כי המינוס הולך ותופח? מרגישים חסרי אונים ומעוניינים לזקוף שוב את הראש מעל המים? יש לכך פתרון, כאשר חלק בלתי נפרד מכך כולל בניית תקציב באופן השקול והמדויק ביותר. כדי ללמוד עוד על איך בונים תקציב, אתם מוזמנים להמשיך לפסקאות הבאות.

 

צעד אחר צעד – עד ליצירת איזון פיננסי

כל אחד ואחת מאתנו גדלנו על התרבות המערבית והחומרנית; תרבות המאה ה-20 וה-21 בהן כסף הוא שם המשחק והדמות הראשית בכל מערכה. בהתאם, כדי להשיג אותו אנו נעבוד קשה, נרכוש השכלה, נשקיע שעות עבודה ארוכות וכן הלאה – עד לכדי הקידום המיוחל והתשלום הגבוה.

עם זאת, באותה המהירות בה אנו מרוויחים את הכסף – כך אנו גם מאבדים אותו. למה הכוונה? החל מבילוי קבוע במסעדות יוקרה, טיסות לחו"ל מדי שנה, השתתפות באירועים מדי שבוע כולל צ'ק מנופח ועד בילוי בהופעות סטנדאפ ומוזיקה – היד קלה על ההדק כאשר הבזבוז חוגג.

במקביל לכך, ישנם אנשי משפחה רבים המשוכנעים כי הם עושים הכול כדי לשמור על הכסף שלהם – ללא הצלחה. במציאות בה לנשום עולה כסף, והרבה, אנו נאלצים לשלם את דמי השכירות, על החוגים לילדים, על הקניות בסופר ועוד. לכאורה, מדובר ברכישות "הכרחיות" – אך ללא ספק כאלו שגורמות לנו להיות עם הלשון בחוץ בסופו של חודש נוסף.

בהתאם, כדי שנוכל להתמודד עם המציאות המורכבת שלנו על הצד הטוב ביותר וסוף-סוף לנשום בקלות, רצוי לבנות תקציב כהלכה. כיצד? טוב ששאלתם! הנקודות הבאות יעזרו לכם:

  • ראשית כל, רצוי להכין רשימה של מלוא ההכנסות שלכם וכמובן – של כל ההוצאות. כך, תוכלו לקבל קנה מידה לגבי ההתנהלות הפיננסית שלכם והאם אתם מבצעים רכישות מיותרות ונמהרות. בין אם תחליטו להכין רשימה זו על מסמך וורד, קובץ אקסל או שמא על דף לבן רגיל – זהו הצעד הראשון והנכון. כל הכבוד!
  • כעת, רצוי לחשוב האם יש לכם מטרה לשמה תרצו לחסוך את כספיכם? כלומר, ברצונכם לרכוש רכב או דירה? או שמא הנכם זקוקים לטלפון חכם חדש? כך או כך, מצב זה יסייע לכם להתחיל בהתנהלות פיננסית חדשה, נכונה ונבונה. כמו כן, תהליך זה יסייע לכם ברכישת הרגלים כלכליים חדשים ומבורכים.
  • חשוב לא פחות לבנות תקציב יומי או שבועי; תכנית פעולה חכמה אשר תסייע לכם להתנהל ביום-יום שלכם כראוי. מדובר אמנם ב-baby steps אך מסע של אלפי צעדים מתחיל בצעדים איטיים וראשוניים.

 

להגיע להחלטה הנכונה

עומדים בפני החלטות פיננסיות משמעותיות? מרגישים כי הכסף חומק מידיכם? כדי לחזור לדרך המלך ולחיות ברמה גבוהה, יש לנהל את ההוצאות וההכנסות שלכם היטב ובמקצועיות. בין אם תבצעו זאת לבד ובין אם תסתייעו ביועצים פיננסיים – מדובר בפעולה חשובה עם השלכות חיוביות על חייכם. בהצלחה!

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here