כל אחד רוצה להרוויח יותר כסף מהעבודה שלו, בין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים. כאשר אתה עצמאי אתה יכול לעבוד קשה יותר ויותר זמן ובאמצעות עבודה נכונה, השקעה והתמדה תוכל לגרום לעסק להיות רווחי יותר, להגדיל את ההכנסות והרווחים וליהנות מזה כבעל העסק. כאשר אתה עצמאי לא משנה כמה קשה תעבוד וכמה תכניס לעסק – אתה עדיין תרוויח את אותה משכורת חודשית.

האם אתה מרוויח משכורת גלובאלית או שעתית?

משכורת חודשית לפי כמות שעות עבודה נקראת משכורת שעתית, אולם משכורת גלובאלית היא משכורת שאינה תלויה בכמות השעות שאתה עובד אלא יותר בעמידה ביעדים המתבקשים. במקרה של משכורת שעתית, במידה ומקום העבודה שלכם אינו מסכים להעלות לכם את השכר לשעה, תוכלו לבקש לעבוד יותר שעות. במקרה של משכורת גלובאלית הדרך היחידה להרוויח יותר תהיה אישור מהבעלים למשכורת גלובאלית גבוהה יותר. עם זאת, ניתן להציע תוספת למשכורת על ידי עמידה ביעדים כלשהם שבעל הבית יציב.

מתי הזמן הכי טוב לבקש העלאה במשכורת?

אם אתם רוצים בכל זאת לבקש העלאה במשכורת שלכם ולא יודעים מתי הזמן הכי טוב לעשות זאת אז הנה ההמלצה שלנו. בכל שנה יש דוחות רבעוניים ושנתיים של החברה, במיוחד כאשר מדובר בחברות גדולות יותר. דוחות אלה משקפים את המצב הפיננסי של החברה ואת הצמיחה או ההידרדרות שלה בשנה האחרונה ברמת ההכנסות/הוצאות ורווחים. במידה והחברה צמחה משמעותית והגדילה את הרווחים במהלך השנה החולפת, ייתכן והבעלים יהיו במצב רוח טוב וזו תהיה הזדמנות טובה לבקש מהם העלאה בשכר. אם החברה קטנה והייתם חלק מהותי בצמיחה של החברה ובהגדלת ההכנסות הרי שיהיה לכם קלף מיקוח טוב יותר בבקשה שלכם.

כיצד לבקש העלאה במשכורת בצורה מסודרת?

ישנן דרכים להשיג יתרונות בהגדלת הסיכוי לכך שבעלי החברה יסכים להגדלת המשכורת שלכם. כך למשל במידה ואתם בעלי ערך עבור בעל העסק שלכם, תוכלו לספר לו באופן כנה על הסיבות שבגינן אתם צריכים את הכסף והאם תהיינה אפשרות להגדיל את המשכורת שלכם בקרוב כיוון שזוהי חובה מבחינתכם. נסו מצד אחד ליצור תחושה שאם לא יגדילו לכם את המשכורת תיאלצו לעזוב ומצד שני לומר את זה בפירוש או ליצור מחויבות לכך אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא עבודה כי יש בעלי עסקים שלא משנה כמה העובדים בעלי ערך הם אינם מעריכים אותם ויעדיפו למצוא תחליף אחר.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here